DERS ADI

: İç Hastalıkları Hemşireliği Kuram ve Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İHH 6018 İç Hastalıkları Hemşireliği Kuram ve Modelleri SEÇMELİ 2 4 0 12

Dersi Veren Birim

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM KÜÇÜKGÜÇLÜ

Dersi Alan Birimler

İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencinin, İç Hastalıkları Hemşireliği alanında kullanılabilecek hemşirelik kuram ve modellerini anlaması, kullanması ve uygulama sonuçlarını değerlendirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili model ve teorileri yorumlayabilme.
2   İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili model ve teorileri, akut ya da kronik hastalığı olan erişkin bireyin bakımında kullanabilme.
3   İç hastalıkları hemşireliği alanında model ve teorilerin kullanımına ilişkin yargıda bulunabilme.
4   İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili sorunların çözümü için gerektiğinde disiplinler arası etkileşimde bulunabilme.
5   Alanı ile ilgili öğrendiği ya da kullandığı model ve teoriler hakkında çıkarsamalar yaparak, bir gruba ya da kültüre özgü yeni fikirler oluşturabilme.
6   Uygulamalarda karşılaşılan karmaşık durumları, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak çözümleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İç hastalıkları hemşireliğinin dayandığı kuram ve modeller Gereksinim modeli Uyum modeli Günlük yaşam aktiviteleri modeli Sağlık inanç modeli Özbakım eksikliği hemşirelik teorisi Sistem teorisi Öğrenme teorileri Yetersizlik teorileri
2 Kuram/modellerin iç hastalıkları hemşireliğinde kullanımı Bir model ve teoriye göre klinik bakım formu oluşturma ve sunma
3 Klinik uygulama
4 Klinik uygulama Bir kuram/modele dayalı; tanılama, planlama, uygulama ve değerlendirme yapma, rapor yazma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alligood M. R. & Tomey, A M., (Eds) (2006)., Nursing theorist and their work (6 th ed, pp:267-274). USA. Mosby.
Fawcett, J.(Ed.) (2005). Contemporary Nursing Knowledge: Analysis and Evaluation of Conceptual Models of Nursing (2 nd Ed, pp:223-319). USA, FA Davis Comp.
Orem, D. E. (Ed.) (1995). Nursing: Concepts of Practice. (5th ed.). St. Louis: Mosby-Year Books.
Renpenning, M. K, & Taylor, SG. (Ed) (2003). Self-Care Theory in Nursing. Selected Papers of Dorothea Orem. Springer, Newyork. Publishing Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, klinik uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler: Bir kuram/modele göre hasta bakımı planlama, uygulama, değerlendirme ve rapor yazma.
Öğrencinin dönem sonunda, hasta bakımını planlaması, uygulaması ve sonuçlarını değerlendirmesi konusunda yazdığı raporu final sınavı olarak değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin; model ve teoriler hakkında açıklama ve yorumları, bir model/teoriyi kullanma becerileri ve kullanımına ilişkin yargıları, yeni fikirler oluşturmaları ve karar verme becerileri değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Sevgi Kızılcı, Tel: 0232 412 47 77, e-posta: sevgi.kizilci@deu.edu.tr
Yard. Doç. Dr. Hatice Mert, Tel: 0232 412 47 86, e-posta: hatice.mert@deu.edu.tr
Yard. Doç. Dr. Özlem Küçükgüçlü, Tel: 0232 412 47 86, e-posta: ozlem.kguclu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Uygulama 2 40 80
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.6555555