DERS ADI

: Sistematik Derleme ve Meta-analize Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6086 Sistematik Derleme ve Meta-analize Giriş SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

Sistematik derleme ve metaanalizin tanımını, nasıl planlanıp yürütüldüğünü, yayınlanmış sistematik derlemelerin nasıl değerlendirildiğini öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sistematik derlemelerin sağlıkla ilgili girişimlerin etkinliğinin değerlendirilmesinde nasıl kullanılabileceğini öğrenmek
2   Sistematik derleme yöntemlerini öğrenmek
3   Literatür tarama yöntemlerini öğrenmek
4   Deneysel ve gözlemsel araştırmaların eleştirel değerlendirme yöntemlerini öğrenmek
5   Sistematik derleme raporunun yazılması ve eleştirel değer biçme kriterlerini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, tanışma, öğrenim hedefleri Kanıta dayalı tıp ve sistematik derlemeler
2 Sistematik derleme planı geliştirmek Klinik araştırma tipleri
3 Klinik araştırma tipleri Derleme sorusunun oluşturulması (Uygulama) Literatür tarama, Literatür tarama (Uygulama)
4 Sayısal (nicelikel) veriler için etki ölçütleri nelerdir Araştırma raporlarının geçerliliğinin değerlendirilmesi
5 Bir randomize kontrollü çalışma yazısının okunması Eleştirel değer biçme (Uygulama)
6 Sistematik derleme için veri toplama aracı geliştirme Veri toplanması Veri toplanması (Uygulama)
7 Bir gözlemsel çalışma yazısının eleştirel okunması(kesitsel) (Uygulama)
8 Bir gözlemsel çalışma yazısının eleştirel okunması (kolgu-kontrol) (Uygulama)
9 Bir gözlemsel çalışma yazısının eleştirel okunması (kohort) (Uygulama)
10 Meta-analiz ve veri birleştirme yöntemleri
11 Sistematik derleme raporunun yazılması
12 Sistematik derleme raporunun okunması ve eleştirel değer biçme (uygulama)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Glasziou P, Irwing L, Bain C, Colditz G. Systemeticreviews in healthcare. A practicalguide. Cambridge University Pres, Cambridge, 2001
2. Egger M, Smith GD, Altman DG. Sytematicreviews in healthcare. Meta-analysis in context. Cornwall, 2001. 2 edition
3. Clarke M, Oxman AD, editors. CochraneReviewersHandbook 4.1.4 (updatedOctober 2004)
4. Chalmers I, Altman D (eds). SystematicReviews. London:BMJ Publishing Group, 1995.
5. Ünal B. Sistematik Derleme: Nedir Nasıl Yapılır Nasıl Değerlendirilmelidir Modern Tıp Seminerleri 27 ("Kanıta Dayalı Tıp" Sayısı, Editör: Gül Ergör),52-65 (2003).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kursta interaktif sunumlar, grup çalışmaları ve uygulamalar yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, katılımcıların ev ödevi olarak hazırlayacakları eleştirel değerlendirme uygulamaları ve bir sistematik derleme yazısının eleştirel değer biçme raporu üzerinden değerlendirilecektir

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin ödevlerden aldıkları not ortalamasının 75 ve üzerinde olması yeterlik kriteridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere devam ve ödevlerin teslim edlmesi gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

belgin.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Ödev Hazırlama 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 5 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111