DERS ADI

: SANAT PROBLEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 6040 SANAT PROBLEMLERİ SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu ders sanatta yeterlik ve doktora öğrencisinin teorik ve sanatsal çalışmalarını seçilen alan, konu, malzeme ve çalışma yöntemi bakımından bir bütünlük içinde planlamasında ve geliştirmesinde yardımcı olmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatsal ve teorik çalışmalarını birbirinden ayrı ancak bir bütünlük içinde kavramayı ve yürütmeyi;
2   Pratik uygulamaları içerisinde geliştirdiği sanatsal bilgisini sistematik düşünmenin araçlarıyla buluşturarak derinlikli bir kavramsal bir tartışmayı mantıksal sonuçlarına doğru geliştirmeyi;
3   Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış, biçim-anlam diyalektiğini gözeten yeni bir ilişkiler bütünü olduğunu kavraması,
4   Teorik çalışmalarında edindiği kavramsal bilgiyi pratik çalışmasını bilgilendirmekte kullanmayı öğrenir.
5   Teknik tercihlerinde ve malzeme kullanımı konusunda deneyimli olması,
6   Çalışmalarının, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşılması gerektiği konusunda yeterli ölçüde bilgili olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı ve kapsamı hakkında giriş
2 Bireysel araştırma konularının, problemlerinin, malzemelerin ve yöntemlerin tespiti ve öneriler
3 Bireysel araştırma konularının, problemlerinin, malzemelerin ve yöntemlerin tespiti ve öneriler
4 Bireysel araştırma konularının, problemlerinin, malzemelerin ve yöntemlerin tespiti ve öneriler
5 Sanatta ve bilimde yaratıcılık ve soyutlama
6 Sanat ve teori
7 Sanatsal düşünme ve sistematik düşünme
8 Kasıtlı bir eylem olarak resim
9 Sanatın ilkeleri ve yaratıcı araçlar
10 Sanatta ve dilde ifade
11 Kavram, imge, sembol, metafor
12 Sanat, din, felsefe, mitoloji
13 Sanat ve teknoloji
14 Çağdaş sanat ve çoğulculuk
15 Genel bir değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009.
2. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
3. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York 2005.
4. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
5. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
6- Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York 2002.
7- Laura Hoptman, Drawing Now, Moma New York, Fourth Printing, New York 2005.
8-Jack Barzun (2014). Modern araştırmacı (F. Dilber, Çev.). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
9-Susanne Langer (2012). Sanat Problemleri (A. F. Korur, Çev.). İstanbul: Mitos-Boyut Yayınları.
10-A. Feyzi Korur, (2020) Sanat Teori Eleştiri. İstanbul: Mitos-Boyut Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sanatta Yeterlik Programını takip eden öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile netleşen bir doğrultuda; takibe dayalı, keşiflerle biçimlenen, uygulama yoğunluğuyla pekişen yönlendirme esaslı, bir sanat tavrı ve sanatçı kişiliği inşa etme süreci olarak niteleyebileceğimiz kişiye özel bir ögretim yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kullanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb..

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOÇ.DR. FEYZİ KORUR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

SALI

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Kitap Okuma 4 10 40
Proje Ödevi 1 20 20
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444
ÖK.6444