DERS ADI

: Ortaöğretimde Kimya Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6016 Ortaöğretimde Kimya Öğretim Programları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ortaöğretim kimya ders programlarını bir bütün olarak ele almaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
2   Bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirebilme
3   Ortaöğretim programlarının içeriği açısından değerlendirebilme
4   Ortaöğretim programlarının temel aldığı yaklaşımları açısından değerlendirebilme
5   Ortaöğretim programlarının temel aldığı ölçme-değerlendirme tekniklerini açısından değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarına genel bir bakış
2 9. sınıf kimya öğretim programının konu içerik bakımından incelenmesi
3 10. sınıf kimya öğretim programının konu, içerik bakımından incelenmesi
4 11. sınıf kimya öğretim programının konu, içerik bakımından incelenmesi
5 12. sınıf kimya öğretim programının konu, içerik bakımından incelenmesi.
6 9. sınıf kimya ünitelerini senaryolaştırma (modelleme) çalışmaları
7 10.sınıf kimya ünitelerini senaryolaştırma (modelleme) çalışmaları
8 11.sınıf kimya ünitelerini senaryolaştırma (modelleme) çalışmaları
9 12. sınıf kimya ünitelerini senaryolaştırma (modelleme) çalışmaları
10 9. sınıf kimya konularına uygun ders planlarının hazırlanması
11 10. sınıf kimya konularına uygun ders planlarının hazırlanması
12 11. sınıf kimya Konulara uygun ders planlarının hazırlanması
13 12. sınıf kimya konularına uygun ders planlarının hazırlanması
14 Ödev sunumları
15 Ödev teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R. (1993). Development of the Turkish Secondary Science Curriculum, Science Education, 77, (4), 433-440.
Çalık, M., Ayas, A. (2008). A critical development of the Turkish Science Curriculum. In Science Education in Context. Sense Publishers.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Sönmez, V. (2009). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ünal, S., Coştu, B. ve Karataş, F.Ö. (2004). Türkiye'de Fen Bilimleri Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bakış, G.Ü, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202
Varış, Fatma. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 11.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 5 25 125
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 5 3 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15533
ÖK.25533
ÖK.35533
ÖK.45533
ÖK.55533