DERS ADI

: Türk Düşünce Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6009 Türk Düşünce Tarihi ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türk düşünce tarihi hakkında öğrenciyi bilgilendirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreçte Türk düşüncesinin evrimini ve özelliklerini kavrayabilme
2   Seçilmiş Türk düşünce tarihinin temsilcilerini ve problemlerini tanıyabilme
3   Türk düşünürlerinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese edebilme
4   Türk düşüncesinin çağdaş problemlerini kendi cümleleriyle ifade edebilme
5   Türk Düşünce tarihini sınıflandırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Kültür Tarihinin Kökenleri
2 Türk Kültür Tarihinin Temel Metinleri
3 İslam'ın Türk Düşüncesine Etkisi
4 Batı ve Türk Düşüncesi
5 Türk Düşünce Sisteminde Medreselerin Rolü
6 Edebi Metinlere Yansıyan Türk Düşüncesi (Divan Edebiyatı)
7 Edebi Metinlere Yansıyan Türk Düşüncesi (Halk Edebiyatı)
8 Ara Sınav
9 Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi
10 Modernleşme Döneminde Türk-Osmanlı Düşüncesi
11 Baha Tevfik, Abdullah Cevdet, Rıza Tevfk
12 Sait Halim Paşa
13 İzmirli İsmail Hakkı, Şehbenderzade İsmail Hakkı
14 Ziya Gökalp, Prens Sabahattin, Yusuf Akçura, Celal Nuri İleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

DAYANÇ, Muharrem (2011). "Türk Düşünce Tarihinde Osmanlıcılık", Türk Yurdu, 284, 35-39.
ÇUBUKÇU, İbrahim Agah (1991). Türk Düşünce Tarihinde Felsefe Hareketleri. Ankara: Türk
Tarih Kurumu.
TOPDEMİR, Hüseyin Gazi (2001). Türk Düşünce Tarihi, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi
Yayınları
ÜLKEN H. Ziya (2002) Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Ülken Yayınları
LAÇİNER, Ömer (2009). Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce Cilt 9. Istanbul: İletişim Yayınları
Kollektif (2001). Modern Türkiye´de Siyasi Düşünce/Tanzimat ve Meşrutiyet´in Birikimi.
İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555