DERS ADI

: Hristiyanlık Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6240 Hristiyanlık Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Günümüz dünyasının en yaygın ve en fazla taraftarı olan Hıristiyanlığın gelişim tarihini ayrıntılı olarak ele almak suretiyle bu dinin gelişimini ve yayılışını anlatmak, öğrencinin temel İslam kaynaklarında Hıristiyanlık konusundaki atıfları doğru anlaması ve yorumlamasına katkı sağlamak ve böylece öğrencilerin günümüzdeki dinsel problemlerin tarihsel izdüşümlerinin farkına varmalarını temin etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hıristiyanlığın ortaya çıktığı sosyo-kültürel çevreyi tanır.
2   Hıristiyanlığın geçirdiği tarihsel süreçleri ve bunların yol açtığı dinsel oluşumları öğrenir.
3   Bilimsel etkinliğin bir değer olduğu bilincine sahip olur.
4   İslamın temel eserlerde bu dine yapılan atıfları doğru olarak anlar ve yorumlar.
5   İbrahimi dinler ailesinin birbiriyle ilişkilerini kavrar.
6   Günümüzdeki Hıristiyanlık-İslam diyalog çalışmalarının başarılı olabilme imkânı ve şartlarını kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hıristiyanlığın Doğuşu
2 İlk Dönem Hıristiyanlığı (33-325)
3 Son Roma Dönemi Hıristiyanlık (313-476)
4 Ortaçağda Hıristiyanlık: İlk Dönem (476-799)
5 Ortaçağda Hıristiyanlık: Orta Dönem (800-1299)
6 Ortaçağda Hıristiyanlık: Son Dönem (1300-1520)
7 Reform Hareketi: Öncüleri (1521-1610)
8 ARA SINAV
9 Kilise ve Aydınlanma Hareketi (1610-1800)
10 Hıristiyan Dünyasında Yeni Arayışlar (1720-1906)
11 Modern Dönemde Hıristiyanlık: Ortodoks Dünyası
12 Modern Dönemde Hıristiyanlık: Katolikler
13 Modern Dönemde Hıristiyanlık: Protestan Gruplar
14 Hıristiyanlığın Geleceği
15 Final SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edward Gibbon, Roma İmparatorluğu nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi (I-II), çev. Asım Baltacıgil, İstanbul 1987.
Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi (I-II-III), çev. Ali Berktay, İstanbul 2009.
Ninian Smart, The Religion Experiance of Mankind

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler bilimsel çalışmalarda yapılan bilim etiği ihlallerini içeren araştırmaya yönelik bir ödev hazırlarlar. Ara ve final sınavları ders ortamında yazılı olarak yapılır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154454
ÖK.254454
ÖK.354454
ÖK.454454
ÖK.554454
ÖK.654454