DERS ADI

: Hadis Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6506 Hadis Tarihi II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hadisin temel terimleri ve meselelerini öğretmek; hadis tarihinin gelişim safhalarını göstermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Güncel hadis tartışmaları hakkında kavramsal hazırlık yapar.
2   Hadis tarihi ile diğer islami disiplinlerin tarihi arasında ilişki kurar.
3   Temel hadis kaynaklarını kullanabilir.
4   Hadis tarihinin gelişim seyrini öğrenir
5   Hadisin temel kavramlarını anlar ve doğru olarak kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hadisin tanımı
2 Hadislerin yazılması
3 Hadislerin derlenmesi (Tedvin)
4 Hadislerin tasnifi
5 Hadis ilimlerinin gelişimini hazırlayan sebepler
6 Ulumü'l-hadis ve tanımları
7 Hadis rivayeti ve raviler
8 Ara sınav
9 Ravide aranan şartlar
10 Ravi tenkidi
11 Rivayetlerin tasnifi
12 Hadis çeşitleri: Mütevatir, meşhur, sahih
13 Zayıf hadis
14 Yalancılık ve hadis uydurma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. A'zamî, Muhammed Mustafa, İslâm Fıkhı ve Sünnet, İstanbul 1996; Hadis Metodolojisi ve Edebiyatı, İstanbul 2010.
2. Çakan, İsmail Lütfi, Hadis Edebiyatı: Çeşitleri, Özellikleri, Faydalanma Usulleri, İstanbul 2009; Hadis Usûlü, İstanbul 2009.
3. es-Sâlih, Subhi, Hadis İlimleri ve Hadis Istılahları (Ulûmu'l-hadîs ve mustalahuhû), Ankara 1988.
4. Koçyiğit, Talât, Hadis Usûlü, Ankara 2008; Hadis Tarihi, Ankara 2003.
5. Cum'a, Ammâd Ali, Tablolarla Hadis Usulü ve Edebiyatı, çev. Yavuz Köktaş, İstanbul 2011.
6. Yardım, Ali, Hadis I-II, İzmir 1984, 1998.
7. Yücel, Ahmet, Hadis Tarihi - Hadis Usûlü, İstanbul 2011.
8. Bağcı, H. Musa, Hadis Tarihi, Ankara 2009.
9. Dayhan, Ahmet Tahir, "Sosyal ve Kültürel Hayatta Hadis", Anadolu Üniversitesi İlahiyat Önlisans-HADİS, Eskişehir 2010.
10. Palabıyık, Abdülkadir, Türk Kültüründe Peygamber Sevgisi, İzmir 2007.
11. Yılmaz, Hayati, Toplumsal Dönüşümde Sünnet, İstanbul 2004.
12. Güner, Osman, Sünnet'ten Topluma: Toplum ve Kültür Yazıları, Ankara 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performanslarına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 5 5 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51