DERS ADI

: İlkokulda Sınıf Yönetimi ve Etkili Disiplin

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5107 İlkokulda Sınıf Yönetimi ve Etkili Disiplin SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ilkokul düzeyinde sınıf içinde uygun ve olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmaya engel olan öğrenciden, öğretmenden, psikolojik veya fiziksel faktörlerden kaynaklanan sorunların incelenmesi, önlenmesi ya da bunlarla başa çıkılması konusunda öğretmenleri etkin ve yetkin hale getirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilmek ve kullanmak
2   Sınıf içinde etkili iletişimi becerilerini kullanmak
3   Sınıf yönetimi ve disiplini ile ilgili kurallar geliştirmek ve uygulamak
4   Sınıf içinde çıkabilecek olası problemleri önlemek için gerekli donanımlara sahip olmak
5   Sınıfın fiziksel organizasyonunu sınıf yönetimini kolaylaştıracak şekilde yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
2 Sınıf içi iletişim ve etkileşim
3 Öğrenci davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyolojik ve çevresel faktörler
4 Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
5 Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi etkenler
6 Sınıf ortamını etkileyen sınıf dışı etkenler
7 Sınıf yönetimi modelleri (klasik modeller)
8 Ara Sınav
9 Sınıf yönetimi modelleri (Çağdaş modeller)
10 Sınıfta kurallar geliştirme ve kuralları uygulama
11 Sınıfın fiziksel olarak düzenlemesi ve organizasyonu
12 Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi
13 Sınıf yönetiminde ideal öğretmen modeli
14 Sınıf yönetiminde ideal öğretmen modeli
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları,
Kohn, A. (2006). Beyond discipline: From compliance to community. ASCD.
Nelsen, J., Lott, L., & Glenn, H. S. (2011). Positive Discipline in the Classroom, Revised 3rd Edition: Developing Mutual Respect, Cooperation, and Responsibility in Your Classroom.
Bennett, T. (2020). Running the Room: The Teacher's Guide to Behaviour.
Payne, R. K. (2006). Working with students: Discipline strategies for the classroom.
Knoster, T. (2008). The teacher's pocket guide for effective classroom management. Paul H. Brookes Publishing Company.
Sarpkaya, R. (2012) Sınıf Yönetimi (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı / Sunum / Soru-Yanıt / Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tarkan.kacmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.144444
ÖK.244444
ÖK.344444
ÖK.444444
ÖK.544444