DERS ADI

: İleri Pazarlama Araştırmaları ve Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İŞL 6132 İleri Pazarlama Araştırmaları ve Analizi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ENGİN ÖZGÜL

Dersi Alan Birimler

İşletme Doktora

Dersin Amacı

Pazarlama araştırmaları ile ilgili doktora düzeyinde kuram ve uygulamalı bilgi ve becerilerin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama ile ilgili sorun ve fırsatları saptar analiz eder ve öneriler geliştirir.
2   Sorunların çözümü için gerekli pazarlama araştırma yöntemini belirler ve uygular.
3   İleri düzeyde verileri analiz eder, yorumlar ve raporlar.
4   Pazarlama araştırması sürecini etkin şekilde planlama ve uygulama becerisine sahip olur
5   Araştırmacının gerektiği düşünsel ve davranışsal niteliklere sahip olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Bilim ve Pazarlama Araştırmaları
3 PBS ve Pazarlamada Nicel Araştırmalar
4 Pazarlama Araştırmalarında SPSS programının kullanımı
5 Pazarlama Araştırmalarında SPSS ile veri analizi (Normallik testleri)
6 Pazarlama Araştırmalarında SPSS ile veri analizi (Merkezi eğilim analizleri)
7 Pazarlama Araştırmalarında SPSS ile veri analizi- (Algılama haritaları)
8 SPSS ile veri analizi- (Bağlılık ve tatmin araştırmaları)
9 Yapısal Eşitlik Modellerine Giriş-I (YEM in kuramsal temelleri)
10 Yapısal Eşitlik Modellerine Giriş-II (YEM in kuramsal temelleri)
11 Yapısal Model Bileşenlerinin İncelenmesi
12 Pazarlama Araştırmalarında LISREL ile YEM uygulamaları (LISREL programının çalışma prensipleri)
13 Pazarlama Araştırmalarında LISREL ile YEM uygulamaları (Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri)
14 Pazarlama Araştırmalarında LISREL ile YEM uygulamaları (Örtük değişkenler ile yol analizleri)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mahir Nakip (2008) Pazarlama Araştırmaları, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
2. Şeref Kalaycı (2008) Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
3. Ömer Faruk Şimşek (2009) Yapısal Eşitlik Modellerine Giriş, Ekinoks Yayınevi, Ankara

Yardımcı Kaynaklar:
1. Kemal Kurtuluş (2008) Pazarlama Araştırmaları, Beta AŞ.
2. Pazarlama alanında yazılmış makaleler.
3. Elif Kuş (2010) Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri
4. Emarald, EBSCOHOST, Ulakbim veri tabanlarında yer alan makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, örnek olay çözümü, soru-cevap ve ödev sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin , araştırmacının gerektirdiği düşünsel ve davranışsal niteliler verilen örnek olaylarda geliştirdiği yaklaşımların niteliği değerlendirilerek, pazarlama sürecinin planlanması ve uygulanması becerisi dönem sonu araştırma projesi ile, araştırma yönetimi seçim ve uygulamalası ile verilerin analiz, yorum ve raporlama yetkinlikleri ise sınavlar, laboratuar uygulamaları ve derse sırasındaki katılımları yolu ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse katılım önemlidir.
2. Ödev sunumlarının hazırlanmasında bilimsel araştırma ve etik kurallarına uyulması zorunludur.
3. Verilen ödevler zamanında teslim edilmelidir.
4. Ödev sunumlarında anlatılacak konuların işletme uygulamalarıyla desteklenmesi beklenmektedir.
5. DEBİS ve dersin web sayfasından yapılacak bilgilendirme ve duyurular takip edilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Engin ÖZGÜL
DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı
Ofis No: 209 İş Tel: (232) 301 0576 E-posta: engin.ozgul@deu.edu.tr
Kişisel web: http://kisi.deu.edu.tr/engin.ozgul

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51