DERS ADI

: Kafatasının Fonksiyonel ve Evrimsel Mekanizması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 6005 Kafatasının Fonksiyonel ve Evrimsel Mekanizması SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF YILDIRIM CAYNAK

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Omurgalı sınıflarında kafatasının gelişimi ile yapısal modelini ve sistematik farklılıklarını anlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Omurgalı embriyolarında eksen farklılaşması ve baş indüksiyonunu anlamak
2   Kranial iskelet dokusunun farklılaşmasını öğrenmek
3   Omurgalı kafasının evrimsel orijinini anlamak
4   Evrim ve kafatası farklılıklarının mekanizmasını anlamak
5   Karasal ve sucul omurgalılarda beslenme sisteminin oluşumunu öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vertebrat embriyolarında eksen farklılaşması ve baş indüksiyonu.
2 Somitomer: Baş ve gövdenin mezodermal segmentasyonu
3 Nöral krest ve model oluşumu
4 Kranial dokunun morfogenezi ve farklılaşması
5 Kafatası büyümesi üzerine fonksiyonel ve epigenetik etki
6 Vertebrat kafatasısının evrimsel orijini
7 Segmentasyon, erişkin kafatası ve homoloji pronlemi
8 Genel tekrar
9 Kranial iskelet dokusu, Omurgalıların kafatasısındaki çeşitliliğin modelleri
10 Evrim ve kafatası çeşitliliğinin mekanizması
11 Sucul ve karasal omurgalılardaki beslenme sisteminin tasarımı
12 Lokomotor organ olarak kafatası
13 İşitme ve ses iletinin yapısal temeli
14 Kafatası tasarımı, allometri ve ölçeklendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-James Hanken and Brain K. Hall. 1993. The Skull. Development. The University of Chicago Press. p.587.
2- James Hanken and Brain K. Hall. 1993. The Skull. Patterns of Fuctional and Systematic Diversity. The University of Chicago Press. pp.566.
3- James Hanken and Brain K. Hall. 1993. The Skull. Functional and Evolutionary Mechanisms. The University of Chicago Press. pp.460.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, konu anlatımı, soru ve cevap tekniği.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.20 +YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ve ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://fbe.deu.edu.tr/adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildirim.elif@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14444454
ÖK.254554445
ÖK.344543554
ÖK.444534335
ÖK.554544444