DERS ADI

: ARKEOLOJIK MIRAS VE KORUMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3012 ARKEOLOJIK MIRAS VE KORUMA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık
Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Tarihi Çevre ve Bileşenlerini tanıma
2   2 Arkeolojik miras tanımını ve kapsamını anlama ve okuyabilme becerisini kazanma
3   3 Arkeolojik mirasın belgeleme ve sunumuna yönelik müdahale biçimlerini tanıma
4   4 Arkeolojik mirasın gelecek kuşaklara aktarım yöntemlerini tanım
5   5 Kültürel Miras ve Koruma bilinci kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta Giriş Dersin içeriğinin tanıtılması Araştırma konularının aktarılması
2 2. Hafta Tarihi çevre kavramı ve bileşenlerinin tanıtılması.
3 3. Hafta Sit kavramı ve çeşitlerinin tanıtılması. Kentsel Sit, Doğal Sit, Arkeolojik Sit, Karma Sit
4 4. Hafta Arkeolojik Miras Kavramı ve koruma koşullarının aktarılması Bireysel Ödev Konularının Verilmesi
5 5. Hafta Arkeolojik alanlarda belgeleme yöntemleri
6 6. Hafta Arkeolojik Mirasın Sunum Yöntemleri
7 7. Hafta Arkeolojik Mirasın Sunum Yöntemleri
8 8. Ara Sınav
9 9. Hafta Arkeolojik Mirasın Korunma Yöntemleri
10 10. Hafta Arkeolojik Mirasın Korunma Yöntemleri
11 11. Hafta Öğrenci sunumları
12 12. Hafta Öğrenci sunumları
13 13. Hafta Öğrenci sunumları
14 14. Hafta Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahunbay,Z.(1999). Tarihi Çevrede Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayın.
Vita-Finzi, C. (1978). Archaeological sites in their setting. London: Thames and Hudson Ltd
UNESCO (1968). The conservation of cultural property. Paris: UNESCO.
Tuna, N. (1999). The urban archaeology in Turkey. Report on the Situation of Urban Archaeology in Europe. Strasbourg: Council of Europe Publishing, 217-228.
Madran, E. ve Özgönül, N. (Ed.). (1999). International documents regarding the preservation of cultural and natural heritage. Ankara: METU Faculty Architecture Press.
Tankut, G. (1992). Kentsel arkeolojik alanlarda arkeolojik değerlerin kent hayatına katılımı, korumanın fiziksel planlama boyutu. Arkeolojik Sit Alanlarının Korunması ve Değerlendirilmesi I. Ulusal Sempozyumu, Antalya: Ekim 1991. Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı, 19-24.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Teorik ders anlatımı ve bireysel araştırma ve çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DK DerseKatılım
4 YYS Yarıyılsonu
5 BNS Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.25 + ODV * 0.20 + DK * 0.05 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Araştırma Ödevi %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4,ÖÇ5)
Derse Katılım %5 (Ödev sunumlarını aktarabilme becerisi) (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4,ÖÇ5)
Final %50
Bütünleme %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4,ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

10 hafta öğretim üyesi ders anlatacaktır.
Öğrenciler, Tarihi sürekliliğin çözümlenerek korunduğu örnekler üzerine çalışma yapacak ve bu çalışmalar 11-12-13. Haftalarda sunum halinde aktarılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra aktarılacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Grup çalışması 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 18 18
Sunum Hazırlama 1 18 18
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5