DERS ADI

: YERALTI SUYU VE TOPRAKTA KİRLETİCİ TAŞINIMINA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ENV 4101 YERALTI SUYU VE TOPRAKTA KİRLETİCİ TAŞINIMINA GİRİŞ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çevre Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALPER ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, akifer kirletici sızması sonucu kirlenme değerlendirme çalışmaları, çevresel etki değerlendirme çalışmaları, kirletici taşınım mekanizmaları üzerine teorik çalışmalar ve akiferlerde kirletici taşınım modellemesi üzerine bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeraltı suyundaki kirletici taşınm süreçlerinin temel prensiplerini açıklayabilme
2   Yeraltı çevresel ortamı tarif edebilme
3   Yeraltı suyu ve toprak kirletici kaynaklarını kategorize edebilme
4   Yeraltı suyundaki fiziko-kimyasal ve biyo-kimyasal dönüşüm süreçlerini açıklayabilme
5   Yeraltı suyundaki kirletici varış sürelerini hesaplayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Introduction to subsurface contamination sources
2 Description of the subsurface; review of hydrogeology
3 Contaminant transport in groundwater
4 Darcy and average linear velocities; advection; diffusion (Fick's Law); hydrodynamic dispersion; the advection-dispersion equation (ADE)
5 Contaminant breakthrough in groundwater
6 Transformation processes and partitioning in the subsurface
7 Sorption of contaminants to soil - 1
8 Sorption of contaminants to soil - 2
9 Mid-term exam
10 Reactive transport of radioactive species
11 Biodegradation of contaminants
12 Remediation options for subsurface contamination -1
13 Remediation options for subsurface contamination - 2
14 Practical calculations for various remedial activities

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Fetter, C.W., 1999. Contaminant hydrogeology. Prentice Hall.
2. Spitz, K. and Moreno, J., 1996. A practical guide to groundwater and solute
transport modeling. Wiley-Interscience.
3. Fischer, H., List J., Koh, C.R., Imberger, J. and Brooks N. 1979. Mixing in Inland
and Coastal Waters. Academic Press.
4. Boulding, J.R. and Ginn J.S. 2004. Soil, vadose zone and ground-water contamination
Assessment, Prevention and Remediation. 2nd edition. Lewis Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi uygulamalar
Ödev ve çözümlerinin verilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.35 + OD * 0.15 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.35 + OD * 0.15 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Çevre Mühendisliği Bölümü, oda no: A226
Tel: (0232) 301 7112, E-mail: alper.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 3 2,5 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 0,75 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.535