DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ISL 4054 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EZGİ KARATAŞ YÜCEL

Dersi Alan Birimler

İşletme
İşletme (İ.Ö)

Dersin Amacı

Günümüzde artan sayıda hizmet işletmesinin ortaya çıkışı dolayısıyla da hizmet sektöründe rekabetin artması bu sektörde çalışan işletmelerin de rakiplerinden farklılaşmak için pazarlamaya yönelmesine neden olmaktadır. Bu doğrultuda bu dersin amacı dersi alan öğrencilere hem giderek daha fazla önem kazanan hizmet sektörü ve hizmet pazarlaması hakkında kavramsal bir bakış açısı kazandırmak, hem de hizmet pazarlaması karmasını ve hizmet pazarlamasında müşteri ve kalite kavramlarının önemini benimseterek hizmet sektöründe olan gelişmeleri takip edebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmet kavramını tanımlayabilme ve hizmet sektörü hakkında görüş bildirebilme
2   Ürün ve hizmet arasındaki benzerlik ve farklılıkları ifade edebilme
3   Hizmet pazarlaması karmasını tanımlayabilme ve karma elemanlarının işletmeler için önemini belirtebilme
4   Hizmet pazarlaması uygulamalarını teorik açıdan ele alabilme ve diğer uygulamalarla karşılaştırabilme
5   Hizmet pazarlamasında kalite ve müşteri ilişkilerinin önemini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmet Kavramı
2 Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Hizmetlerin Sınıflandırılması
3 Türkiye ve Dünya'da Hizmet Sektörü
4 Ürün ve Hizmet Farklılıklar, Geleneksel Pazarlama Karması ve Hizmet Pazarlama Karması Karşılaştırması
5 Hizmet Pazarlamasında Ürün
6 Hizmetlerin Fiyatlandırılması
7 Hizmet Pazarlamasında Dağıtım
8 Hizmet Pazarlamasında Tutundurma
9 Hizmet Pazarlaması Ve Personel
10 Hizmet Pazarlamasında Süreç Yönetimi
11 Hizmetlerde Fiziksel Kanıtlar
12 Hizmet Pazarlamasında Kalitenin Önemi
13 Hizmet Pazarlamasında Müşteri Yönetimi
14 Hizmet Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Koç, E. (2021). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi: Global ve Yerel Yaklaşım. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
İslamoğlu, A. H., Candan, B., Hacıefendioğlu, Ş. ve Aydın, K. (2020). Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Yayım, İstanbul.
Wilson, A., Zeithaml, V., Bitner, M. J. ve Gremler, D. (2016) Services Marketing : Integrating Customer Focus Across the Firm. McGraw Hill, UK.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek olay çalışmaları, sunumlar, haftalık araştırmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: ezgi.karatas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51