DERS ADI

: ÖZEL İLGİ TURİZMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4023 ÖZEL İLGİ TURİZMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MANOLYA AKSATAN KAPLANSEREN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin özel ilgi turizmine ilişkin stratejileri, politikaları ve girişimleri anlamalarını ve bu turizm türünde farklı turizm ürünü ve gelişimini kavramalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni turizm tüketim şekillerini analiz edebilmek için özel ilgi turizmi kapsamında yer alan faaliyetlerin özelliklerini kitle turizminin özellikleri ile karşılaştırabilmek.
2   Konuya ilişkin güncel gelişmeleri tartışabilmek için temel turist motivasyonu ve karar verme sürecini hatırlamak.
3   Özel ilgi turizminde güncel yaklaşımları tartışabilmek için bu turizm türünü etkileyen faktörleri değerlendirebilmek.
4   Turizm ve destinasyon pazarlama yaklaşımlarının geçmişten günümüze değişimlerini açıklayabilmek için özel ilgi turizmine yönlendirilmiş pazarlama çalışmalarını değerlendirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Genel Bakış
2 Seyahat Karar Verme Süreci ve Turist Motivasyonunu Etkileyen Faktörler
3 Özel İlgi Turizmi
4 Niş Pazarlama
5 Karanlık Turizm / Gastronomi Turizmi
6 Geoturizm / Soy Bilimi Turizmi
7 Vahşi Yaşam Turizmi / Macera Turizmi
8 Fotoğraf Turizmi / Kabile Turizmi
9 Kültürel Miras Turizmi / Gönüllü Turizm
10 Dönem Ödevi Sunumları / Tartışma
11 Dönem Ödevi Sunumları / Tartışma
12 Dönem Ödevi Sunumları / Tartışma
13 Dönem Ödevi Sunumları / Tartışma
14 Dönem Ödevi Sunumları / Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Novelli, M. (2005). Niche Tourism: Contemporary Issues, Trends and Cases. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Douglas, N. and Douglas, N. (2002). Special Interest Tourism. Singapore: John Wiley.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta 3 saat teorik ders yapılacaktır.
2. Tartışma: Üçüncü ders saatinin son 20 dakikasında seçilen konular üzerinde sınıf içi tartışmalar yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu dersin üç değerlendirme yöntemi bulunmaktadır:
Öğrenciler ara sınavdan sorumludurlar.
Öğrenciler dönem projesinden sorumludurlar.
Öğrenciler final sınavından sorumludurlar.

Değerlendirme Kriteri

Dönem ödevinin puanlandırılması
1. Özel ilgi turizmine yönelik yeni bir ürün fikri bulmak (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
2. Bu turizm ürününün özelliklerini açıklamak (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
3. Turist profilinin özelliklerini açıklamak (10 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
4. Özel ilgi turizmi ürününün güçlü yönlerini, benzersiz özelliklerini ve zayıf yönlerini tartışmak (20 puan)
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu bileşen iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)
5. Projenin etkili bir şekilde aktarılması (30 puan)
Bu boyut mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. 1 (0%)
Bu boyut biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. 2 (40%)
Bu boyut, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. 3 (60%)
Bu boyut iyi geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. 4 (80%)
Bu boyut geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. 5 (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve derste yer alan tartışmalara katılım önemli bir gerekliliktir.
4. Derse geç kalınmaması gerekmektedir.
5. Ders süresince tüm elektronik ekipmanlar kapalı durumda tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: manolya.aksatan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 3 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Proje Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15555
ÖK.2255
ÖK.3355
ÖK.4555