DERS ADI

: REKREASYON VE EĞLENCE YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3025 REKREASYON VE EĞLENCE YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AHMET DEMİRCİ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere rekreasyon ve eğlence hizmetleri ile ilgili yönetimsel teknikleri ve yönetimsel problemleri tanıtmaktır. Rekreasyon ve eğlence yönetimi felsefesi yaratabilmek için öğrencilere okuma metinleri, sınıf etkinlikleri ve örnek olaylar sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlgili hizmetleri diğer turistik hizmetlerden etkili bir şekilde ayırabilmek için oyun, rekreasyon ve eğlencenin kavramsal temellerini tanımak
2   Turistik aktivitelerin algılanışını genişletmek için çağdaş toplum içerisinde oyun, rekreasyon ve eğlencenin önemini anlamak
3   Tamamlayıcı rekreasyon hizmetlerinin varlığına olan ihtiyaca aşina olmak için rekreasyon, park ve eğlence rollerini, karşılıklı ilişkilerini ve dağıtım sisteminin kullanışını anlamak
4   Eğlence hizmeti işletmelerine uygulayabilmek için yönetimsel beceri alanlarını ve yönetim teorilerini tespit etmek
5   Farklı yönetimsel tarzlara aşina olmak için bir yönetici olarak başarısını etkileyen kişisel değerlerin ve yeteneklerin önemini anlamak
6   Rekreasyon ve eğlence hizmetlerine personel almada geliştirilmiş insan kaynakları/sosyal beceriler uygulamak için işe almanın, seçmenin, eğitimin, denetlemenin, motivasyonun öneminin farkındalığını göstermek
7   Randımanlarını ve etkinliklerini artırmaya yönelik olarak, rekreasyon ve eğlence hizmetlerine uygulamak için zaman yönetimi, çatışma yönetimi gibi farklı yönetimsel yaklaşımların önemini fark etmek
8   Yönetimsel etkinliklere uyarlayabilmek için rekreasyon ve eğlence yönetimi hakkında kişisel bir felsefe geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. Yüzyılda Rekreasyon, Parklar ve Boş Zaman Hizmetleri: Giriş
2 Sosyal Düşüncelerin Evrimi ve Recreasyon, Park ve Boş Zaman Hizmetlerinin Yönetimi
3 Rekreasyon, Parklar ve Boş Zaman Hizmet Yöneticileri ve Sosyal Dönüşüm
4 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence İşletmelerinin Yönetim
5 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmetlerinde Yönetim
6 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmeti Organizasyonlarında Değerler, Vizyon, Misyon, Hedef İfadeleri ve Politika Oluşturma
7 Etik: İnsanî/Sosyal, Toplumsal ve Çevresel Sorumluluklar
8 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmetlerinde Yönetimsel Liderlik ve Motivasyon
9 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmetlerinde Karar Verme, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi
10 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
11 Rekreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmetlerinde Yasal Sorunlar ve Risk Yönetimi
12 Türkiye'de Recreasyon, Parklar ve Eğlence Hizmetleri
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hurd, A. R., Barcelona, R.J. ve Meldrum, J.T. (2008). Leisure Service Management. Champaign, IL:HUman Kinetics.

2. McLean, D.D., Hurd, A.R. ve Rogers, N.B. (2008). Recreation and Leisure: In Modern Society., Boston: Jones and Bartlett Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımları
2. Sınıf tartışmaları
3. Örnek olay çalışmaları
4. Mülâkat Projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 PRJ PROJE
3 ODV ÖDEV
4 OLY OLAY İNCELEMESİ
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + PRJ * 0.30 + ODV * 0.15 + OLY * 0.15


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ders konularının anlaşılması, sentezi ve değerlendirilmesine dayanır.
Sınıf içi tartışmalarına sözlü katılım notlandırılır.

Ödevler rekreasyon ve eğlence yönetimi konularını kapsar. Her dönem değişebilir. Notlandırma:

Konu eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Olay İncelemesi rekreasyon ve eğlence endüstrisi örneklerini kapsar. Her dönem değişebilir. Notlandırma:

Konu eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Proje kriterleri rekreasyon ve eğlence endüstrisi firma tanıtımı (%15), operasyonlarını (%15), yönetim (%30) ve pazarlama (%40) konularını içerir.
Her bir kriter için notlandırma:

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf ve grup çalışmalarına katılmaları gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Alan/saha çalışması 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Proje Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.4445
ÖK.555555
ÖK.654
ÖK.745544
ÖK.8544