DERS ADI

: DESTİNASYON PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 4019 DESTİNASYON PAZARLAMASI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜRHAN AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, turistik destinasyonları yönetilebilir ve pazarlanabilir ürünler olarak tanımlamaktır. Bu kapsamda, turizm pazarlaması konusunda stratejik pazarlamadan destinasyon pazarlama kuruluşlarına, ve turistik destinasyonlardan ürün geliştirmeye kadar farklı konular ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Destinasyon paket ürün bileşenlerini sınıflandırarak destinasyon sistemi içerisindeki ilişkilerini açıklayabilecek
2   Destinasyon yönetimi ve pazarlamasının kapsamını ve çerçevesini tanımlayarak turizm ve diğer sektörlerdeki benzer uygulamalar arasındaki farklılıkları tespit edebilecek
3   Turizm planlaması sırasında karşılaşılabilecek sorunları analiz ederek, muhtemel çözüm önerilerinde bulunabilecek
4   Mevcut turizm pazarlama stratejilerini değerlendirerek turistik destinasyonlar için pazarlama stratejik planları hazırlayabilecek duruma gelecek
5   Turistik destinasyonlarda ziyaretçi özelliklerini inceleyerek, ziyaretçi istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun pazarlama stratejileri belirleyebilecek
6   Planlama süreci aşamalarını destinasyon pazarlamasına uyarlayarak turizmin etkilerini gözönünde bulunduran stratejiler geliştirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turistik Ürün Paketi: Destinasyon
2 Destinasyonlarda Turizm Türleri
3 Destinasyonlarda Ürün Geliştirme
4 Destinasyon Pazarlama Kuruluşları ve Diğer İlgili Aktörler
5 Turistik Destinasyonlarda Stratejik Pazarlama
6 Turistik Destinasyon Pazarlamasının Yönetimi
7 Destinasyon Pazarlamasında Markalaşma ve İmaj
8 Turistik Destinasyon Müşterileri: Ziyaretçiler
9 Sunumlar: Grup 1 ve 2
10 Sunumlar: Grup 3 ve 4
11 Sunumlar: Grup 5 ve 6
12 Sunumlar: Grup 7 ve 8
13 Sunumlar:Grup 9 ve 10
14 Sunumlar: Grup 11 ve 12

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Destination Marketing Organisations by S.Pike, 2004, Elsevier, Oxford.

2. ManagingDestination Marketing Organizations by R.C. Ford and W.C. Peeper, 2008, ForPer Publications, Orlando.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Dönem başında verilecek ilk altı ders, öğrencilere destinasyon yönetimi ve pazarlaması konusunda temel öğeleri sunacaktır. Bu dersler sırasında, destinasyon pazarlama süreci ve stratejik pazarlama planlarının içeriği hakkında bilgi verilecektir.
2. Sunumlar: Öğrenciler, ilk altı dersi rehber olarak kullanarak, takımlar halinde belirli bir destinasyon için stratejik pazarlama planı hazırlayacaklardır. Sunum yapılacak destinasyon dönem başında belirlenecek, her bir takım seçtiği destinasyona saha gezileri düzenleyerek veri toplamaya başlayacaktır. Pazarlama planları hem yazılı rapor şeklinde teslim edilecek, hem de son 6 derste her bir takım sunum gerçekleştirecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 SUN SUNUM
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.80 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Sunumlar
Takım çalışmasının raporları yazılı olarak teslim edilecek ve aynı zamanda sınıfta sunulacaktır. Stratejik pazarlama planlarının seçilen destinasyona göre hazırlanacak içeriği, veri toplama teknikleri ve takım çalışması değerlendirmede esas alınacaktır

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin sunum becerileri ve grup raporlarının ders içeriği ve amacına uygunluğu değerlendirmede esas alınacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına ve sunumlara katılımları teşvik edilecektir. Derslere devam ve tartışmalarda aktif rol alma sunum değerlendirmelerinde etkili olacaktır.

Grup projelerinde, Türkiye'den seçilen bir destinasyon için Stratejik Turizm Planı hazırlanacaktır. Proje içerik değerlendirmesinde kullanılacak kriterler ve notlandırma skalası aşağıdaki gibidir:

Kriter 1 - Destinasyon turizm sektörünün genel değerlendirmesi: Seçilen destinasyonda turizm sektörünün gelişiminin genel bir özeti ve turizm sektörünün mevcut durumu istatistiklerle desteklenerek sunmalıdır (20 puan).

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Kriter 2 - Destinasyon stratejik planı için yönetim stratejilerinin hazırlanması: Seçilen destinasyon için lider turizm kurumunun turizm hedefleri doğrultusunda misyon ve vizyonun belirlendikten sonra yeni destinasyon yönetim stratejileri önerilmelidir (30 puan).

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)

Kriter 3 - Destinasyon stratejik planı için ürün ve pazarlama stratejilerinin hazırlanması: Destinasyondaki mevcut turizm sektörü ve ürünleri dikkate alınarak yeni turizm türlerinin ve ürün/hizmetlerin geliştirilmesine ve bu ürünlerin pazarlanmasına yönelik stratejiler önerilmelidir. Pazarlama stratejilerinin, hedef turist pazarları ve ürün özellikleri, pazarlama karması bileşenleri ve tutundurma araçları dikkate alınarak hazırlanması gerekir (50 puan).

Konu projede eksik ve beklentiyi karşılamıyor ve/veya konu dışı içerikte aktarılıyor (Zayıf, 0%)
Konu ile ilgili bilgilerde çok fazla eksiklik var ve/veya konunun içeriğine yeterince değinilmiyor (Orta, 40%)
Konu ile ilgili yeterince bilgi verilmiş ve/veya kabul edilebilir içerikte hazırlanmış (İyi, 60%)
Konu ilgili başlıklar altında ele alınmış ve mantıksal bir akış içerisinde işlenmiş (Çok iyi, 80%)
Konu eksiksiz bir içerikte hazırlanmış ve tüm değerlendirmeler başarıyla yapılmış (Mükemmel, 100%)


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler, sunumlarından önce raporlarını teslim etmek ve bütün sınıfla paylaşmak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gurhan.aktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 2 16
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 2 16
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 1 24 24
Diğer 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama 1 40 40
Proje Ödevi 1 1,5 2
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.245
ÖK.335
ÖK.455
ÖK.545
ÖK.64444