DERS ADI

: AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 3302 AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ SİYASETİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF UZGÖREN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Avrupa entegrasyonunu şekillendiren temel tarihsel süreçler, siyasi fikirler ve siyasi gelişmeler üzerine bilgilenmektir. Okumalar özellikle federalizm, fonksiyonalizm ve hükümetler arası yaklaşım gibi İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra geliştirilmiş siyasi fikirleri ve entegrasyonun krize girmesi ile birlikte tartışılan yeni yaklaşımları kapsar. Daha sonra ders Avrupa entegrasyonunu şekillendiren temel dönemleri tarihsel olarak inceler ve Tek Pazar, Ekonomik ve Parasal Birlik, sosyal politika, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası gibi temel entegrasyon politikalarını analiz eder. Dersin sonunda entegrasyonunun ekonomik ve siyasi krizi tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa entegrasyon sürecinin siyasi ve ekonomik temellerini anlamak üzere AB'nin tarihsel arka planını incelemek.
2   Avrupa'nın mevcut entegrasyon seviyesini açıklamak üzere Avrupa siyasi işbirliğinin gelişimi hakkında kavramsal anlama yetisi göstermek.
3   Birliğin yetkilerini değerlendirmek üzere AB'nin siyaset alanlarını belirlemek.
4   Birliğin işleyişini kavramak üzere AB'nin karar alma mekanizmalarını tanımak.
5   Diğer öğrencilerle ve öğretim üyesiyle tartışmalara katılmak üzere beceri kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Uluslararası İlişkiler Teorileri ve Entegrasyon Teorisi
3 Uluslararası İlişkiler Teorileri ve Entegrasyon Teorisi
4 İkinci Dünya Savaiı sonrası Avrupa entegrasyonu
5 Ekonomik kriz ve Avrupa entegrasyonunun canlanması
6 Avrupa Topluluğu'ndan Avrupa Birliği'ne
7 Genel değerlendirme
8 Avrupa entegrasyonunun ekonomik gelişimi
9 Ekonomik ve Parasal Birlik
10 Avrupa Sosyal Politikası
11 Ekonomi dev siyasi cüce Ortak Dış ve Güvenlik Politikası
12 Entegrasyonun krizi (Vaka çalışması: Brexit)
13 Simülasyon: Avrupa krizleri
14 Geleceğe dair stratejiler: Farklılaştırılmış entegrasyon

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dinan, D. (2005), Ever Closer Union, An Introduction to European Integration, Houndmills: Palgrave.
Nelsen, B. F. and Stubb, A. (eds.) (2003), The European Union, Readings on the Theory and Practice of European Integration, Houndmills: Palgrave.
Wallace, H., Wallace, W. and Pollack, M., (eds.) (2005), Policy-Making in the European Union, Oxford: Oxford University Press.
Cini, M. (2007), European Union Politics, Oxford: Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Vaka çalışması
3. Simülasyon
4. Dönem ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ASS Assignment
2 PRS Presentation
3 FN Final
4 BNS BNS ASS * 0.30 + PRS * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ASS * 0.30 + PRS * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev: Poster değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)

Birinci kriter: Ders programındaki temel kaynaklara atıflar / 40 üzerinden
a) Referans yok b) Kitaplara bir kaç referanslar verilmiş c) Kitaplara bazı referanslar verilmiş ve analizler yapılmış d) Kitaplara referanslar verilmiş ve sistematik olarak örnek olay analiz edilmiş e) Örnek olay çok iyi bir şekilde analiz edilmiş, temel kaynaklara sistematik referanslar verilmiş

İkinci kriter: Analizler / 30 üzerinden
a) Analiz yapılmamış b) Analiz zayıf kalmış c) Orta sevideye analizler yapılmış d) Analizler iyi derecede yapılmış e) Temel argümanlar sistematik şekilde verilmiş, analizler çok iyi

Üçüncü kriter: Görseller / yaratıcılık / 20 üzerinden
a) Görsel kullanılmamış b) Görseller zayıf kalmış örnek olaya yansıtma yapacak görseller seçilmemiş c) İyi tasarlanmış, görseller örnek olay hakkında düşündürüyor d) İyi tasarlanmış, görseller örnek olay hakkında düşündürüyor e) Mükemmel tasarım, görseller örnek olay hakkında düşündürüyor

Dördüncü kriter: Referanslar / 10 üzerinden
a) Referans yok! b) Referanslar zayıf c) Referanslar iyi d) Referanslar çok iyi, alıntılama iyi e) Referanslar ve alıntılama mükemmel
Toplam 100 puan


Sunum: Rol Simülasyonu
Notlandırma
Rol simülasyon sunumu değerlendirme kriteri a) Zayıf (0%) b) Orta (40%) c) İyi (60%) d) Çok iyi (80%)
e) Mükemmel (100%)

1. Kriter: Seçilen kurumun politika stratejisinin sunulması / 40 puan üzerinden
a) Kurumun politika stratejisi sunulmadı b) Kurumun politika stratejisi zayıf şekilde sunuldu c) Kurumun politika stratejisi iyi şekilde sunuldu d) Kurumun politika stratejisi çok iyi şekilde sunuldu e) Kurumun politika stratejisi sistematik bir şekilde sunuldu

2. Kriter: Tartışma ve temel argümanların sunulması / 30 puan üzerinden
a) Tartışma yapılmadı b) Tartışma zayıf bir şekilde yapıldı c) Tartışma iyi bir şekilde yapıldı d) Tartışma çok iyi bir şekilde yapıldı e) Tartışma mükemmel şekilde yapıldı

3. Kriter: Yapılandırılmış bir sunum / 20 puan üzerinden
a) Yapılandırılmamış sunum b) Az yapılandırılmış sunum c) İyi yapılandırılmış sunum d) Çok iyi yapılandırılmış sunum e) Mükemmel yapılandırılmış sunum

4. Kriter: Referanslar /10 puan üzerinden
a) Referans yok b) Resmi kaynaklara az derecede referans verilmiş c) Resmi kaynaklara iyi derecede referans verilmiş d) Resmi kaynaklara çok iyi derecede referans verilmiş e) Resmi kaynaklara mükemmel derecede referans verilmiş
Toplam 100 puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler ilgili ders materyalini dersten önce okumalı ve beklenen bilgileri gösterecek şekilde sınıf içi tartışmalara katılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.uzgoren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55