DERS ADI

: DÜNYA SİYASETİNDE AVRUPA BİRLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4302 DÜNYA SİYASETİNDE AVRUPA BİRLİĞİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÖZDE KAYA

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu ders Avrupa entegrasyonunun dış politika ve güvenlik/savunma bağlamında çalışmayı amaçlar. Dersin ilk bölümü dış politika ve güvenlik konusundaki işbirliği/entegrasyon üzerine ders anlatımından oluşmaktadır. Dersin ikinci kısmı ise öğrenci sunumlarına ayrılmıştır. Öğrencilerin Avrupa Birliği tarafından geliştirilen belirli bir dış politika konusunu - örneğin Komşuluk politikası, Akdeniz politikası, Atlantik Ötesi ilişkiler, Latin Amerika ülkeleri ile ilişkiler, Asya, Lome Konvansiyonları (Afrika, Karayib ve Pasifik ülkeleri), Rusya ve güvenlik/savunma girişimleri - seçmeleri ve bu konu üzerine dönem ödevi hazırlayıp sunmaları beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   AB'nin dış ilişkilerini kavramak üzere Avrupa siyasal işbirliğinin tarihçesini incelemek.
2   AB'nin dış politika araçlarının yapısını anlamak için kurumların rollerini tanımlamak.
3   Birliğin uluslararası siyasetteki rolünü analiz etmek üzere AB'nin dış politika araçlarını tanımak.
4   Seçilmiş vaka çalışması analizleri yapmak için AB nin başlıca güçlerle ilişkilerinin güncel durumu hakkında bilgi edinmek.
5   Vaka çalışması analizi hakkında sunum yapmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım
2 Uluslararası İlişkiler Teorileri ve Dış Politika
3 Dış politika alanında işbirliğinin tarihsel gelişimi
4 Avrupa Siyasi İşbirliği
5 Birlik dış politikası: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası
6 Güvenlik ve Savunma İşbirliği
7 Vize Sınavı için Tekrar Dersi
8 Küresel bir aktör olarak Avrupa Birliği
9 Dönem ödevi - sunum
10 Dönem ödevi - sunum
11 Dönem ödevi - sunum
12 Dönem ödevi - sunum
13 Dönem ödevi - sunum
14 Final Sınavı için Tekrar Dersi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brian White (2001), Understanding European Foreign Policy, Houndmills: Palgrave.
Charlotte Bretherton and John Vogler (1999), The European Union as a Global Actor, London: Routledge.
Christopher Piening (1997), Global Europe, The European Union in World Affairs, Boulder London: Lynne Rienner.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders Anlatımı
2.Dönem Projesi (Ödev ve Sunum)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. AB'nin dış ilişkilerinin tarihsel gelişimini analiz etmek.
2. AB'nin dış politika alanındaki aktörlüğü açısından dış politika araçlarını tanımlamak.
3. Birliğin uluslararası siyasetteki politikalarının kurumsal yapısını açıklamak.
4. AB'nin başlıca güçlerle ilişkilerinin güncel durumunu analiz etmek.
5. Vaka çalışması analizinin bulgularını sunum yoluyla aktarmak.

Sunumları ve yazılı ödevleri içeren Dönem Projelerinin Değerlendirilmesinde Uygulanacak Değerlendirme Ölçeği
Araştırma sorusunun belirlenmesi: Yapılan çalışmada irdelenen bilimsel araştırma konusu belirlenmeli ve açıklığa kavuşturulmalıdır. (20 puan)
Araştırma sorusu belirlenmemiştir Zayıf (% 0)Araştırma sorusu genel hatlarıyla belirlenmiştir Orta (% 40) Araştırma sorusu tam olarak açıklığa kavuşturulmamıştır İyi (% 60) Araştırma sorusu tam olarak açıklığa kavuşturulmakla birlikte, sağlam bir bağlamdan yoksundur Çok İyi (% 80) Araştırma sorusu araştırma konusuna dair sağlam bir bağlamda tam olarak açıklığa kavuşturulmuştur Mükemmel (% 100)

Tartışmalar ve Analiz: Yapılan çalışmadaki araştırma konusunu tümüyle irdeleyen bilimsel nitelikte bir tartışma ve derinlemesine bir analiz yapılmalıdır. (40 puan)
Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz bulunmamaktadır Zayıf (% 0) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz zayıf ve yetersizdir Orta (% 40) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz yeterli olmakla birlikte, analitik ve sistematik nitelikte değildir İyi (% 60) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz iyi organize edilmiş, analitik ve sistematik niteliktedir Çok İyi (% 80) Belirlenen araştırma sorusuna yönelik tartışmalar ya da analiz profesyonel olarak organize edilmiş, analitik ve sistematik niteliktedir Mükemmel (% 100)

Literatür Taraması: Yapılan çalışma için hem ulusal hem uluslararası kaynaklardan yararlanmak suretiyle kapsamlı ve zengin bir literatür taraması yapılmalıdır (25 puan)
Yapılan çalışmaya ilişkin literatür taraması bulunmamaktadır - Zayıf (% 0) Literatür taraması zayıf ve yetersizdir - Orta (% 40) Literatür taraması yeterli düzeyde olmakla birlikte, kapsamlı şekilde yapılmamıştır - İyi (% 60) Literatür taraması kapsamlı bir araştırma çerçevesinde iyi düzeydedir - Çok İyi (% 80) Literatür taraması derinlemesine bir araştırma çerçevesinde profesyonel düzeydedir - Mükemmel (% 100)

Bilimsel atıf usulü: Çalışmanın bütününde düzgün şekilde organize edilmiş bir bibliyografyayla birlikte bilimsel bir atıf usulü uygulanmalıdır. (15 puan)
Bibliyografya yazılmamıştır - Zayıf (% 0) Bilimsel atıf usulü uygulanmamıştır - Orta (% 40) Bilimsel atıf usulü çalışmanın bütününde düzgün bir şekilde uygulanmamıştır - İyi (% 60) Bilimsel atıf usulü çalışmanın bütününde, bir bibliyografyayla birlikte iyi düzeyde uygulanmıştır -Çok İyi (% 80)Bilimsel atıf usulü çalışmanın bütününde, düzgün şekilde oluşturulmuş bir bibliyografyayla birlikte profesyonel düzeyde uygulanmıştır - Mükemmel (% 100)


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Sınıf içi tartışmalara ve grup çalışmasına katılım gereklidir.
4. Öğrenciler derse ilişkin okumaları dersten önce tamamlamalıdırlar.
5. Öğrencilerin sunum yapmaları gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gozde.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55