DERS ADI

: TÜRK SİYASİ YAPISI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 3202 TÜRK SİYASİ YAPISI ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İBRAHİM SAYLAN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye'de siyasi hayatın, kurumların ve süreçlerin farklılıklarını ve değişimlerini daha iyi anlamaları ve analiz etmelerini sağlamaktır. Dersin aynı derecede önemli olan bir diğer amacı ise öğrencilere alan ve disiplin bağlamında Türkiye'nin siyasi gelişimini değerlendirmede kullanacakları teorik altyapıyı ve analitik araçları sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk siyasi yaşamını, Türkiye'deki siyasi partileri, siyasi ideolojileri ve bunların Türk sosyal, ekonomik ve kültürel hayatı üzerindeki sonuçlarını anladığını göstermek
2   Tarihsel süreklilik ve kopuş çerçevesinde Türk siyasi yaşamındaki başlıca değişimleri farklı kuramsal perspektiflerden analiz etmek
3   Kütüphane ve internet araştırması yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Osmanlı Mirası
3 İmparatorluktan Ulusa: 1908-1923
4 Yeni Türkiye: Siyaset (1923-1945)
5 Yeni Türkiye: Toplum ve Ekonomi (1923-1945)
6 Çok Partili Hayata Geçiş (1946-1950)
7 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)
8 Askeri Müdahale, Kurumsal Yeniden Yapılanma, Hızlanan Modernleşme, İdeolojik Siyaset (1960-1961)
9 Hızlanan Modernleşme ve İdeolojik Siyasetin Yükselişi (1960lar)
10 Askeri Müdahale, Siyasal Radikalizm ve Şiddet (1971-1980)
11 Askeri Müdahale, Siyasi ve Ekonomik Yeniden Yapılanma (1980-1991)
12 Ekonomik Kriz, Siyasal İslamın Yükselişi, Siyaset Şiddet 1990lı Yıllar
13 Türkiye: Bugün ve Yarın
14 Dersin Genel Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, London & New York, Routledge, 1993.
Eric J. Zürcher, Turkey - A Modern History, London & New York, I.B. Tauris, 2017.
Ek okuma listesi verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Katılım
3. Sınavlar
4. Dönem Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Türkiye'nin siyasi yapısını teorik olarak açıklama
2. Türkiye'deki ana akımı oluşturan siyasi konumları ayırt etme
3. Türkiye siyasi tarihinin köşetaşlarını oluşturan olay ve kişileri açıklama

Dönem ödevi ve dönem ödevi sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)
Ödev/dönem projesi değerlendirme kriterleri (Toplam Puan 100):
1) Konu seçiminin gerekçelendirilmesi - 10 Puan a) Konu seçiminin gerekçelendirilmesi yapılmamıştır b) Konu seçimi yeterince gerekçelendirilmemiştir c) Konu seçimi gerekçelendirilmiştir ancak dersin amaçlarıyla ilişkilendirilmemiştir d) Konu seçimi dersin amaçlarıyla ilişkilendirilerek yeterli şekilde gerekçelendirilmiştir e) Konunun dersin amaçları açısından önem ve ilgisi ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır
2) Araştırma sorusunun tanımlanması - 10 Puan a) Araştırma sorusu belirtilmemiştir b) Araştırma sorusu muğlak şekilde tanımlanmıştır c) Araştırma sorusu tam olarak tanımlanmamıştır d) Araştırma sorusu tam olarak tanımlanmıştır ancak bağlam belirtilmemiştir e) Araştırma sorusu tam olarak ve konunun bağlamı içerisinde tanımlanmıştır
3) Kuramsal çerçeve - 20 Puan a) Ödevin kuramsal çerçevesi bulunmamaktadır b) Kuramsal çerçeve zayıftır ve araştırma sorusuyla zayıf şekilde bağlantılandırılmıştır c) Kuramsal çerçeve sunulmuştur ancak araştırma sorusuyla gerekli bağlantılar kurulmamıştır d) Kuramsal çerçeve yeterince detaylandırılmıştır ve araştırma sorusunu cevaplamak için kullanılmıştır e) Kuramsal çerçeve araştırma sorusunu cevaplarken yetkin bir şekilde kullanılmıştır
4) Ampirik kanıt - 20 Puan a) Araştırma sorusunu cevaplarken ampirik kanıt sunulmamıştır b) Tartışma geliştirmek ve desteklemek için yeterince ampirik kanıt sunulmamıştır c) Ampirik kanıtlar sunulmuştur ancak bu düzensiz bir şekilde yapılmıştır d) Ampirik kanıtlar yeterince sunulmuştur ve metindeki argümanlarla bağlantılandırılmıştır e) Ampirik kanıtlar yeterlidir ve bağlamı karakterize eden durumlar ve gelişmeleri betimlemek ve argümanları temellendirmek için ustalıkla kullanılmıştır
5) Tartışma - 30 Puan a) Araştırma sorusunu cevaplamak için argüman geliştirilmemiştir b) Araştırma sorusunu açıklamaya yönelik argümanlar yetersiz ve tutarsızdır c) Araştırma sorusunu açıklamak için yeterince argüman sunulmuştur, ancak bu dağınık bir şekilde yapılmıştır d) Araştırma sorusunu açıklamaya yönelik analitik ve sistematik argümanlar oluşturulmuştur e) Araştırma sorusunu açıklamak için argümanlar tutarlı ve analitik şekilde oluşturulmuş ve kuram ile ampirik kanıtların özenli bileşimiyle desteklenmiştir
6) Standard atıf stili ve kaynakça - 10 Puan a ) Kaynakça sunulmamıştır b) Standart atıf stili kullanılmamıştır c) Standart atıf stili düzenli şekilde metin boyunca kullanılmamıştır d) Standart atıf stili metin boyunca düzenli olarak kullanılmıştır e) Standart atıf stili metin boyunca düzenli olarak kullanılmıştır ve çalışmanın son kısmında kaynakça sunulmuştur



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.saylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34