DERS ADI

: İŞLETMELERDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
QMT 4213 İŞLETMELERDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SABRİ ERDEM

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, mobil ortamlarda programlama dillerinin ve ana iş süreçleri için veri tabanı uygulamalarının temellerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Programlamanın temelleri, veri algoritmaları ve veri yapılarının temellerini anlamak..
2   İş süreçleri için mobil uygulamalar inşa etmek.
3   Operasyonel işletme problemleri için çözümler tasarlamak.
4   Scratch tabanlı bir mobil uygulama ortamı kullanarak uygulamalar geliştirmek
5   Son kullanıcılar için kullanıcı dostu işletme cözümleri geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygulama Geliştirme Ortamının Tanıtımı Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
2 Görsel ve Mobil Uygulamalara Giriş Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
3 Nesnelerin Tanıtımı Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
4 Değişkenler, Listeler Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
5 Koşullu İfadeler Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
6 Döngü Yapıları Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
7 Prosedür ve Fonksiyonlar Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
8 Veritabanı Uygulamaları Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
9 Dosyaya Yazma ve Okuma Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
10 Grafik, Çoklu Ortam ve Animasyonlar ile Çalışma Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
11 Grafik, Çoklu Ortam ve Animasyonlar ile Çalışma Ders Videoları, Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
12 Proje sunumları Öğrenci sunumları
13 Proje sunumları Öğrenci sunumları
14 Proje sunumları Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gaddis, T., & Halsey, R. (2014). Starting Out with App Inventor for Android. Addison-Wesley Professional.
2. Concepts of Programming Languages, Robert Sebesta, 9th Edition, 2009, Pearson Pub.
( Introduction to Programming Using Visual Basic 2010, 8th Edition, 2010, David Schneider, Pearson Pub.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
Dersler ilgili konular ve sınıf içi tartışmalar ile desteklenir.


2. Proje
Bütün konuları kapsayan projeler dönem süresince hazırlanır.

3. Sunum
Projeler, dönem sonunda öğrenciler tarafından sunulur ve tartışılır.

4. Haftalık Ödevler
Ders esnasında gösterilen uygulamaların haftalık olarak öğrenci tarafından gerçekleştirilmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV* 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Proje
Bütün konuları kapsayan iki proje dönem boyunca hazırlanır ve dönem arası ve sonunda
öğrenciler tarafından sunulur.
2. Haftalık Ödevler
Dönem boyunca verilen ödevler ile öğrencilerin kaydettikleri gelişmeler
değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Sınıf içi çalışmalarımızda olduğu gibi, öğrencilerin uygun tasarım/programlama/geliştirme aracını kullanarak yeni bir uygulama/program/sorgulama/tasarım oluşturmaları bekleniyor ve her aşamayı bir video sunumu olarak gösterecekler. Bunu yapmak için:

1- Öğrenciler online.deu.edu.tr gibi ilgili araçlara/platformlara kaydolacaklar.
2- Öğrenciler, yoksa, Google (ve YouTube) hesabı oluşturacaklar.
3- Öğrenciler, ekran kaydedici uygulama olarak OBS'yi (https://obsproject.com adresini ziyaret ederek) yükleyecekler.
4- Öğrenciler sınıf içi çalışmalarımızı gözden geçirecekler.
5- Öğrenciler, bilgisayarlarında ekran kayıt uygulamasını başlatacaklar.
6- Öğrenciler, kodlama/geliştirme/tasarım/test etme işlemlerini yaparken ne yaptıklarını sesli ve yüzlerini gösterecek şekilde sunacaklar. Geliştirme/tasarım/programlama/modelleme/sorgulama yapmadan önce kendilerini ve çalışmalarını tanıtacaklar. Video sunumlarda İngilizce konuşmalılar. (10 PUAN) Kayıt sırasında kamerayı açmalı ve KENDİ YÜZLERİNİ göstermelidirler. (10 PUAN)
7- Ödev/proje hakkındaki ayrıntılı açıklamalar burada verilecek. (40-60 PUAN)
7-a Ödeve/projeye konu olan problemi/vakayı anlatarak doğru anladığınızı gösterin (10 PUAN)
7-b Ödev/projeyi analiz edin (10 PUAN)
7-c Ödev/projeye ilişkin çözümünüzü gerçekleştirin (10-20 PUAN)
7-d Ödev/proje uygulaması sonucunda bulgularınızı/çıkarımlarınızı özetleyin (10-20 PUAN)
7-e Ödev/proje uygulamasındaki çıkarımlarınızı ve deneyiminizi tartışın (10-20 PUAN)

8- Öğrenciler, ekranlarını kaydedecek ve YouTube kanallarına yükleyecekler. Videoyu kişisel seçimlerine bağlı olarak "herkese açık ancak listelenmemiş" veya "herkese açık olarak herkese açık" olarak yayımlayabilirler. Videolarının düzgün oynandığından ve paylaşım linkine sahip herkesin erişimine açık olduğundan emin olmak için kendileri kontrol edecekler. Öğrencilerin Youtube'da önemli aşamaları timeline içinde işaretlemeleri tavsiye edilir. Öğrenci videolarının süresi en fazla 20 dakika olacak ve 10 dakikadan az olmayacak! (10 PUAN)
9- Öğrenciler, YouTube bağlantılarını bu ödev cevaben bir ek dosya olarak gönderecekler. online.deu.edu.tr platformu sınırlı depolama alanına sahip olduğu için online.deu.edu.tr ortamına yüklemeye çalışmayacaklar. Youtube videolarının var ve erişilebilir olup olmadığının sorumluluğu öğrencilerdedir. (10 PUAN)
10- Öğrenciler, çalışma dosyalarını uygun formatta yükleyecekler ve PDF formatında bir Raporla birlikte buraya ekleyecekler ve diğer materyalleri, resimler vb. de ayrıca sistem üzerinden yükleyecekler. Tüm dosya isimlerinde öğrenci kimliği ve ödev/proje numarası bilgisi yer almalıdır. (10-20 PUAN)
11- GEÇ GÖNDERİLERDEN 20 PUAN KESİLECEKTİR!!!

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerde uzaktan eğitim dönemlerinde katılım zorunlu olmasa da aktif katılım beklenmektedir.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sabri.erdem@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

TBA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Tasarım Projesi 1 12 12
Kitap Okuma 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Final Sunumu 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.114335332325
ÖK.21453425432325
ÖK.31453525432325
ÖK.4124325432325
ÖK.51453525432325