DERS ADI

: PAYDAŞ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4231 PAYDAŞ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin işletmelerin etik ve sosyal sorumluluk kapsamında paydaşlarıyla nasıl uyumlu ilişkiler geliştirdiğini anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halkla ilişkilerle ilgili temel kavram ve stratejileri anladıklarını göstermeleri
2   Sözlü ve yazılı sunumlarla firmaların temel halkla ilişkiler kavram ve stratejilerinin farkına varmaları
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
4   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri
5   Kariyerlerinde etik davranışı benimsemek için pazarlama ahlakını anladıklarını göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Paydaş teorisi Hissedarlarla ilişkiler
2 Pazarlama, sosyal sorumluluk ve etik
3 Pazarlama, sosyal sorumluluk ve etik
4 Halkla ilişkiler
5 Müşteri ilişkileri yönetimi
6 Müşteri ilişkileri yönetimi
7 Ortak ilişkileri yönetimi
8 Çevresel pazarlama
9 Firma içi pazarlama
10 Paydaş ilişkileri yönetiminde güncel olaylar
11 Örnek olay analizi
12 Örnek olay analizi/ konuk konuşmacı
13 Dönem ödev sunumları
14 Dönem ödevi sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clow, K.E. & D. Baack (2004). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing
Communications. New Jersey: Prentice Hall.
Ford, D., L. Gadde, H. Hakansson, & I. Snehota (2011). Managing Business Relationships.
West Sussex: John Wiley & Sons.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Ödev
3. Sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev değerlendirme

(1) On kişiyle iletişime geçin ve demografik profillerini tanımlayın. (10 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(2) Derinlemesine mülakat yöntemiyle; (a) şimdiye kadar yaşadıkları en etik olmayan pazarlama faaliyeti; (b) ilgili şirket ve ürün; (c) bu soruna tepkileri; (d) şirketin soruna tepkisi; (e) şirketin yanıtından duydukları memnuniyet; ve (f) bu deneyimden sonra şirketle ilişkilerinde meydana gelen değişiklikleri araştırın. Sonuçları raporlayın. (60 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(3) Analizinizden sonra yönetimsel ve politika çıkarımlarını yapın. (30 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları
beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 60 60
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1252
ÖK.252
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.5552