DERS ADI

: PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 3001 PAZARLAMA STRATEJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama stratejilerinin gerçek yaşama uygulanmasını anlamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin pazarlama bakış açısıyla rekabet ve endüstri analizinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmeler içinde temel pazarlama stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Ödevler ve örnek olaylarla pazarlama stratejilerini uygulamaları ve analiz etmeleri
3   Firma stratejileri ve endüstri analizleri ile ilgili alan çalışmalarıyla gerçek pazarlama uygulamalarını açıklamaları ve göstermeleri
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 Pazar Yönlülük, Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması Süreci; Kurumsal Pazarlama Planlaması
3 Pazar Yönlülük, Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması Süreci; Kurumsal Pazarlama Planlaması
4 Durum Analizi: Pazar Analizi, Durum Analizi: Rekabet Analizi
5 Durum Analizi: Rekabet Analizi
6 Portföy Analizi
7 Rekabet Üstünlüğü Yaratmak
8 Ödev 1: Rekabetçi Stratejiler
9 Durum Analizi: Pazar Ölçümü
10 Karlılık ve Verimlilik Analizi
11 Tekrar
12 Endüstri Analizi Sunumları
13 Endüstri Analizi Sunumları
14 Endüstri Analizi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kotler, P. and K. L., Keller, (2006), Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
2. Kotler, P. and Armstrong, G.(2010), Principles of Marketing, New Jersey: Prentice Hall, Inc., 13th Edition.
3. Guiltinan, J. P., Paul, G.W. and Madden, T.J. (1997), Marketing Management: Strategies and Programs, New York: McGraw Hill, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Tartışma
3. Grup çalışması
4. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + SUN * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Ödev 1: Rekabetçi Stratejiler
Gruplar, bir firma seçecek ve bu firmanın rekabetçi stratejilerini tartışacaklardır. Dersten önce firmayla ilgili bir araştırma yapacaklar ve sunum yapacaklardır.
3. Endüstri Analizi
Gruplar, seçtikleri endüstride faaliyet gösteren bir firmanın pazarlama stratejilerini gerçek pazarlama çevresinde gözlemleyerek bir endüstri analizi ve alan çalışması yapacaklardır. Öğrenciler, öğretim üyesi tarafından verilen formata bağlı kalarak yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir.

Mini Uygulama
1) Aynı sektörden üç şirket belirleyin: bir pazar lideri, pazar takipçisi, rakip veya niş (20 puan).
2) Rekabet Stratejisini Tanımlayın: Seçtiğiniz üç şirketin rakiplerinin uyguladığı stratejileri belirleyin (40 puan).
3) Belirttiğiniz rekabet stratejileriyle ilgili kanıtları sağlayın: seçilen rekabet stratejilerinin göstergeleri olarak reklamı, yeni ürün tanıtımını ve fiyatlandırma stratejilerini gösterin (40 puan).

Endüstri Analizi Değerlendirme Kriterleri
1) Yönetici Özeti ve Giriş: Seçilen sektör hakkında bir özet yazın ve seçilen sektör için kısa bir giriş yapın (5 puan).
2) Seçilen Sektörün Tanımı ve Tarihçesi: Seçilen sektörü tanımlayın ve sektörün tarihsel arka planını açıklayın (5 puan).
3) Seçilen Sektörün Genel Özellikleri: Seçilen sektörün Büyüme Hızı ve Üretim Hızını tanımlayın, Seçilen sektörün İhracat ve İthalat bilgilerini verilen reel rakamlar ve istatistiklerle sağlayın, Sektörün Dünya ve Türkiye'deki konumunu açıklayın, Pazar Yapısını tanımlayın , Sanayi Türleri, Seçilen sanayinin Kapasite Kullanım Oranı (15 puan).
4) Makro çevre analizi (PESTEL): Seçilen sektörün Türkiye pazarı için makro-çevresel analizini sağlayın ve makro-çevresel değişimlerin sektörü nasıl etkilediğine dair kesin bilgi verin (15 puan).
5) Porter'ın 5 Kuvvet Modeli ve SWOT Analizi: Porter'ın 5 Kuvvet modelini Türkiye pazarı için seçilen sektöre uygulayın. Analizin sonunda her bir kuvvete ilişkin görüşünüzü belirtin. Bu güçlerin sektör için olumlu mu yoksa olumsuz mu olduğunu belirtin (15 puan)
6) Temel Başarı Faktörleri: Seçilen sektör için temel başarı faktörlerini tanımlayın (5 puan)
7) Rakip Analizi: Yerli ve Uluslararası Rakipleri Analiz Edin (10 puan)
8) Gelecek Trendleri: Gelecekte sektörü ne tür yeni trendlerin bekleyeceğini tanımlayın (5 puan)
9) Sektör oyuncuları ve hükümet için öneriler: Sektörün başarısını artırmak için sektör oyuncularına ve politika yapıcılara önerilerde bulunun (5 puan)
10) Sonuç ve Referanslar: Makalenin sonuna APA formatını kullanarak Sonuç ve Referanslar yazın (5 puan)
11) Profesyonel Sunum: Sunumunuz sırasında profesyonel bir sunum yapmanız (göz teması kurmanız, okumamanız, slayt yapısını düzenlemeniz ve konuya ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olmanız) beklenmektedir (15 puan).

Mini Uygulama ve Endüstri Analizi aşağıdaki değerlendirme tablosu kullanılarak derecelendirilecektir:

Bu özel unsur mevcut bağlamda mevcut değildir veya tamamen yersizdir. Zayıf (%0)
Bu özel unsur biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (%40)
Bu özel unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uymaktadır. İyi (%60)
Bu özel unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirildi ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Burcu İLTER
E-mail: burcu.ilter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası Hazırlıklar (ders materyallerinin, konuların, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Grup ödev hazırlama (Dönem projesi vb.) 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155345
ÖK.25434
ÖK.354
ÖK.455
ÖK.55555