DERS ADI

: İŞLETMELER ARASI PAZARLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4120 İŞLETMELER ARASI PAZARLAR SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, işletme pazarlarının kendilerine özgü özelliklerini vurgulamak ve analiz etmek ve bu özelliklerin bu pazarlarda faaliyet gösteren firmalar için önemini derinlemesine incelemektir. Ders, ayrıca, firmaların karşılaştığı belirli konu ve sorunların anlaşılmasını sağlamayı, bu sorunları analiz etmeye ve onlara karşılık vermeye yarayan araçların ve kavramların öğrenilmesini, işletme pazarlarındaki zorlukların temeli olan mekanizmaları tanımlama ve analiz etme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Firmaların işletmeler arası pazarlardaki faaliyet biçimlerini analiz etmek için işletme ve tüketici pazarları arasındaki farkları ortaya koyacaklardır.
2   İşletmeler arası pazarların özelliklerine uygun etkili pazarlama stratejileri geliştirebilmek için endüstriyel satın alma sürecini yorumlayacaklardır.
3   Etkili endüstriyel pazarlama planları geliştirebilmek amacıyla işletme pazarlarında, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurmadan oluşan değer teklifinin kritik bileşenlerini tanımlayacaklardır.
4   Alıcılar ve satıcılar arasında uyumlu ilişkiler kurabilmek için alıcı-satıcı ilişkilerinin yürüme biçimini keşfedeceklerdir.
5   Analize dayalı olarak gerçek yaşamdaki pazarlama problemlerine çözümler önereceklerdir.
6   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
7   Bir rapor sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MAN 3045 - KALİTE YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşletme pazarlarının özellikleri
2 İşletme pazarlarının özellikleri
3 Endüstriyel müşteri davranışı
4 Pazarlama strateijisi geliştirme: Ürün
5 Pazarlama strateijisi geliştirme: Fiyat
6 Pazarlama strateijisi geliştirme: Dağıtım
7 Pazarlama strateijisi geliştirme: Tutundurma
8 Pazarlama strateijisi geliştirme: Tutundurma
9 Alıcı-satıcı ilişkileri
10 Alıcı-satıcı ilişkileri
11 Konuk konuşmacı/ örnek olay analizi
12 Konuk konuşmacı/ örnek olay analizi
13 Dönem ödevi sunumları
14 Dönem ödevi sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ford, D., Gadde, L., Hakansson, H., & Snehota, I. (2006). The Business Marketing Course: Managing in Complex Networks, Wiley: West Sussex.
Ford, D., Gadde, L., Hakansson, H., & Snehota, I. (2011). Managing Business Relationships, Wiley: West Sussex.
Dwyer, F.R. & Tanner, J. (2015). Business Marketing, McGraw Hill: USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Tartışma
3. Örnek olay çalışması
4. Grup çalışması
5. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.10 +YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.10 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, aşağıda belirtilen beş aşamadan oluşmaktadır.

(1) Firma bilgisi: Firma demografisini şirketin yaşı, faaliyet gösterdiği sektör, ürettiği ürünler/hizmetler, başlıca müşterileri ve tedarikçileri ve mali durumu açısından açıklayın (10 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(2) Problem tanımı: Şirketin tedarikçilerinden veya alıcılarından biriyle yaşadığı en önemli ilişkisel sorunu tanımlayın. İlişki süresi ve satılan ürünler açısından şirket ile seçilen tedarikçi/ alıcı arasındaki ilişkinin niteliği nedir (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(3) Problem için iki alternatif çözümün tanımlanması: İki alternatif çözüm önerin, bunları ayrıntılı olarak açıklayın ve odak sorunu tam olarak nasıl çözebileceklerini gösterin. (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(4) Alternatif çözümlerin değerlendirilmesi: Odak problemin çözümünde her çözümün avantaj ve dezavantajlarını ayrı ayrı tartışın. (40 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(5) En iyi çözümün seçilmesi ve uygulanması: Bir önceki aşamada alternatif çözümlerin değerlendirilmesine dayanarak problem için en iyi çözümü seçin ve bu çözümün nasıl uygulanacağını gösterin. (10 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.434
ÖK.534
ÖK.655
ÖK.7555