DERS ADI

: E-TİCARET EKONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4425 E-TİCARET EKONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EVRİM TURGUTLU

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı

Bu dersin amacı elektronik ticaretin gelişmesinin ve evriminin teorik modeller ve pratik hayattan durum çalışmaları ile analiz edilmesidir. Ders aynı zamanda tekel fiyatlandırması, ürün farklılaştırması, giriş engelleri ve dışsallıklar gibi mikroekonomi ve endüstriyel ekonominin temel konularını e-ticaret kapsamında ele almayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   E-ticaret piyasalarında tüketici ve firma davranışlarının anlaşılması.
2   E-ticaret piyasalarının gelişmesinin firmaların fiyatlama kararlarına etkilerinin analiz edilebilmesi.
3   E-ticaret çağı ve geleneksel ekonomik uygulamaların refah etkilerinin karşılaştırılabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Dijital mallar piyasası
3 Dijital malların fiyatlandırılması
4 Farlılaşırılmış oligopol piyasaları
5 Farklılaştırılmış oligopol piyasaları
6 Açık kaynak ve entellektüel sermaye
7 Aracılık ve internet
8 Piyasa yapısı
9 Reklam
10 Fiyatlama
11 Grup sunumları
12 Grup sunumları
13 Grup sunumları
14 Grup sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Shapiro, Carl, and Hal R. Varian. Information Rules: A Strategic Guide to the
Network Economy. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, 1999.
2. Hanson, Ward A. Principles of Internet Marketing. Cincinnati, Ohio: South-Western
College Pub., 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve durum çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Yarıyıl içi sınavı derslerde değinilen teorik tartışmalara dayanan açık uçlu ve problem tipi sorulardan oluşmaktadır.
2. Grup çalışmaları, e-ticaret ekonomisi kapsamında bir sorun çerçevesinde akademik çalışma formatında bir dönem ödevine bağlı olarak değerlendirilecektir. Öğrenciler en çok 2-3 kişilik gruplar halinde çalışabileceklerdir.
Her grubun:
1. İlgili konu hakkında bir araştırma sorusu ve önerisi hazırlaması beklenmektedir.
2. Detalı bir literatür taraması yapması beklenmektedir.
3. Veri toplaması, ampirik analizler yapması, sonuçları tablo ve grafiklerle sunması beklenmektedir.
4. Elde edilen bulgular ışığında gerekll politika önermelerinde bulunmaları beklenmektedir.
5. Zaman yönetimi ve grup çalışması konusunda gerekli düzen ve beceride olması beklenmektedir.
3. Sunumlar mantıksal bütünlük, ilgi çekici ve etkin bir akış, akıcı bir İngilizce, veri kaynaklarına ilişkin referansların uygun bir şekilde verilmesi ve izleyiciyle göz teması kurulması kriterlerine göre değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Attending at least 70 percent of lectures is mandatory.
2. Plagiarism of any type will result in disciplinary action.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135455
ÖK.23554455
ÖK.335455