DERS ADI

: BÜTÜNLEŞME VE AB EKONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4412 BÜTÜNLEŞME VE AB EKONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURÇAK MÜGE VURAL

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
İktisat

Dersin Amacı

Bu ders temelde ekonomik entegrasyonların entegrasyona katılan ülkeler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencilerin ülkeler arasındaki ekonomik entegrasyonları anlamalarına yardımcı olacak teorik temeli sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20. Yüzyıldaki çeşitli uluslararası ekonomik entegrasyon süreçlerinin kaynaklarını takip edebilmek
2   Bir araştırma raporu hazırlayabilmek için grup üyesi olarak etkin çalışmak
3   Yazılı ve sözlü olarak etkin ve açık iletişim kurabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ECO 3004 - ULUSLARARASI İKTİSAT

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekonomik entegrasyonların mantığı 1
2 Ekonomik entegrasyon türleri 2
3 Gümrük birliği teorisi: Statik etkiler 3
4 Gümrük birliği teorisi: Dinamik etkiler 4
5 Diğer ekonomik entegrasyon türlerinin etkileri 5
6 Parasal entegrasyon 6
7 Mali entegrasyon 7
8 Araştırma projesi nasıl tasarlanır 8
9 Araştırma projesi nasıl tasarlanır 9
10 APA formatı ve diğer etik konular 10
11 Öğrenci sunumları ve tartışma 11
12 Öğrenci sunumları ve tartışma 12
13 Öğrenci sunumları ve tartışma 13
14 Öğrenci sunumları ve tartışma 14

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Robson, Peter (2000) The Economics of International Integration, Fourth Edition, Routledge: London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.20 + DKT* 0.20 +YYS* 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.20 + DKT * 0.20 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konu bilgisi ve sorulara yanıt verme becerisi: araştırma için seçilen konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olunması ve sorulara etkili bir şekilde yanıt verme becerisine sahip olunması (30 puan)
Konuyu kavrama ve yürütülen araştırmayla ilgili sorulara yanıt verme becerisi yok Zayıf (%0)
Konuya hakim değil ve sorulara cevap vermede zayıf ve yetersiz Orta (%40)
Konuya hakim ve sorulara cevap verebilme becerisine yeterince sahip ancak net ve analitik bir vizyondan yoksun İyi (%60)
Konuya çok hakim ve sorulara net ve analitik bir vizyonla iyi yanıt verme becerisi Çok iyi (%80)
Konuya mükemmel derecede hakimiyet ve sorulara net ve analitik bir vizyona sahip, profesyonelce yanıt verebilme becerisi Mükemmel (%100)

İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü: yürütülen araştırmanın organize ve bütünsel bir analizinin sağlanması (25 puan)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğünden yoksun Zayıf (%0)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü zayıf ve yetersiz bir şekilde oluşturulmuştur Orta (%40)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü sağlanmış ancak konu tam olarak ele alınmamıştır İyi (%60)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü yeterince sağlanmış, konuyu tam olarak kapsamaktadır Çok iyi (%80)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü profesyonelce, konuyu tam olarak kapsayarak oluşturulmuştur Mükemmel (%100)

Literatür taraması: yürütülen araştırma için hem ulusal hem de uluslararası kaynaklardan yararlanılarak kapsamlı bir literatür taraması sağlamak (25 puan)
Yapılan çalışma ile ilgili literatür taraması yok Zayıf (%0)
Zayıf ve yetersiz literatür taraması Orta (%40)
Literatür taraması yeterince sağlanmış ancak kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır İyi (%60)
Kapsamlı bir araştırma ile iyi sağlanmış literatür taraması Çok iyi (%80)
Derinlemesine bir araştırma ile profesyonel olarak sağlanan literatür taraması Mükemmel (%100)

Slaytların tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların etkili kullanımı: ilgili veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenen iyi tasarlanmış slaytların sunumu (10 puan)
Gereksiz slayt kullanımı veya hiç slayt kullanılmaması Zayıf (%0)
Zayıf slayt tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların rastgele kullanımı Orta (%40)
Verileri, görselleri ve diğer detayları içeren yeterli slayt tasarımı İyi (%60)
Veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenmiş çok iyi slayt tasarımı Çok iyi (%80)
Veriler, görseller ve diğer detaylarla etkili bir şekilde desteklenen çok iyi tasarlanmış slaytlar Mükemmel (%100)

Zaman yönetimi: yürütülen araştırmanın belirlenen süre içinde sunumu (10 puan)
Zaman yönetiminden yoksun Zayıf (%0)
Orta halli zaman yönetimi Orta (%40)
İyi zaman yönetimi İyi (%60)
Çok iyi zaman yönetimi Çok iyi (%80)
Mükemmel zaman yönetimi Mükemmel (%100)


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.143
ÖK.2532
ÖK.35345