DERS ADI

: MALİYET FAYDA ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4217 MALİYET FAYDA ANALİZİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ŞULE GÜNDÜZ ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat

Dersin Amacı

Bu ders projeler, proje değerlendirme teknikleri, seçim kriterleri ve maliyet-fayda analizi hakkında bilgi vermektedir. Aynı zamanda proje yönetim ve planlama teknikleri ile öğrencilerin her türlü büyüklükteki projeleri yürütebilmelerini sağlayacak organizasyonel tekniklere kavuşturulmalarını hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fayda maliyet analizinin nasıl yapıldığını anlamak
2   Sayısal ve matematiksel araçları kullanarak ve ilgili modelleme varsayımları veya yaklaşımları göz önüne alarak proje değerlendirme analizini mümkün olduğunca eksiksiz gerçekleştirmek
3   Fayda-maliyet analizinin sonuçlarını, bir proje hazırlayarak politik veya idari süreçleri kolaylaştıracak şekilde paydaşlara iletebilmek
4   Gerçek dünya problemleri üzerine araştırma yaparak grup projesinin sunumunu yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Maliyet-Fayda Analizi I
3 Maliyet-Fayda Analizi II
4 Proje Değerlendirme ve İskontosu, Bileşik Faiz Formülleri
5 Alternatiflerin Kıyaslanması, Net Bugünkü Değer Metodu
6 Vergi ve Depresiasyon Etkileri
7 Talep ve Arz Eğrileri Bilindiğinde Fayda ve Maliyetlerin Değerlendirilmesi
8 Serbest Mal ve Hizmetlerin Fayda ve Maliyetlerinin Değerlendirilmesi
9 Sosyal İskonto Oranı
10 Belirsizlikler Karşısında Önlemler
11 Bölüşüme Dair Fikirler
12 Fayda Maliyet Analizi ile Proje Değerlendirilmesi
13 Sınıf içi çalışma
14 Sınıf içi çalışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A. Shtub, J. F. Board, S. Globerson, Project Management, Prentice Hall, 1994 (SBG)
A.E. Boardman, D. H. Greenberg, A. R. Vinig, D. L. Weimer, Cost-Benefit analysis: Concepts and Practice, Prentice Hall, 1996 (BGVW)
J. P. Lewis, The Project Manager s Desk Reference: A comprehensive Guide to Project Planning, Scheduling, Evaluation, and Systems, McGraw Hill, 2000 (JPL)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sunumlar
3. Problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + SUN * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, gerekli sayısal ve matematiksel araçları kullanarak maliyet-fayda analizi gerçekleştirebilecek.
2. Öğrenci, farklı alternatif projeleri değerlendirebilecek.
3. Öğrenci gerçek dünya problemlerine veya projelerine dair araştırmalar yapacak, bir proje hazırlayacak ve hazırladığı projenin maliyet-fayda analizi ile ilgili final sınavına girecek.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sule.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 3 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 28 28
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13234422
ÖK.2433334434
ÖK.31555144435
ÖK.444555153432