DERS ADI

: Seçmeli VII (Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 4016 Seçmeli VII (Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ülkemizde ve dünyada yaşanan gelişmelerle paralelliği, din öğretimindeki yeni yaklaşımlarla benzer yönleri tespit ederek, ülkemiz şartlarına en uygun, öğrencilerin din alanında gerekli olan her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak daha iyi eğitim programlarının oluşturulmasına katkı sağlayacak sonuçların elde edilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni yaklaşımları öğrenerek eğitim ve din eğitimi alanındaki gelişmeleri tahlil etme imkânı bulur
2   Geleneksel din eğitimi uygularları ile çağdaş din eğitimi yaklaşımları disiplinler arasındaki ilişkiyi derinliğine kavrar
3   Din eğitimi alanındaki sorunları ve çözüm yolları ile ilgili derinlemesine analizler yapabilir.
4   Değişik din eğitimi yaklaşımların uygulamada kazanım ve sorunlarını öğrenir
5   Din Eğitim ile bireysel ve toplumsa farklılıklar arsındaki ilişkiyi kavrayarak, din eğitiminin bireye ulaşması sürecinde yapıcı ve nesnel bir tutum içinde olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ve Din Eğitiminde çağdaş yaklaşımlar
2 Doktiriner Yaklaşım ve bu yaklaşımın kuramsal çerçevesi
3 Doktriner Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
4 Doktriner Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler
5 Doktriner Din Öğretiminde Farklı Yönelimler
6 Mezhepler Üstü Din Öğretimi Yaklaşımı ve Kuramsal çerçevesi
7 Mezheplerüstü Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
8 ARA SINAV
9 Mezheplerüstü Din Öğretimine Yöneltilen Eleştirile
10 Mezheplerarası Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
11 Sorgulayıcı Metot
12 Dinlerarsı Din Öğretimi
13 Fenemolojik Din Öğretimi
14 Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri , Uluslar Arası Din Eğitimi Sempozyumu
(20 21 Kasım 1997) Ankara 1999.
2. SERİNSU, Ahmet Nedim, Kur an Nedir, Şule Yay., 1997.
3. Kur an ve İnsanın Anlam Arayışı Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu ( 20
21 Kasım 1997), Ankara 1999.
4. SHEPHERD, John, Fenomonolojik Bakış Açısı: Eleştirel Anlamda Sorgulayıcı Din
Eğitimi , Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyum
Bildiri ve Tartışmalar, 28 30 Mart 2001, MEB Yay. Ankara 2003.
5. İngiltere de Din Öğretiminin Kişilik Gelişimine Katkısı Uluslar Arası Din
Eğitimi Sempozyumu (20 21 Kasım 1997), Ankara 1999.
5. İslam ve Din Eğitimi (Mezhebe Dayalı Olmayan Yaklaşım) , I.Din Öğretimi ve
Din Hizmetleri Semineri (8 10 Nisan 1988), D.İ.B. Yay., Ankara 1991.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1534
ÖK.2534
ÖK.3534
ÖK.4534
ÖK.5534