DERS ADI

: Seçmeli V (Karşılaştırmalı Dini Metinler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 4009 Seçmeli V (Karşılaştırmalı Dini Metinler) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Aynı gelenek içerisinde yer alan Yahudi, Hıristiyan ve İslam a ait kutsal metinlerdeki ortak anlatımlar ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin polemik konularını söz konusu dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir
2   Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir.
3   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar.
4   İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir
5   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi
2 Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb.
3 Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
4 Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
5 Hz. Adem ve İlk Günah
6 Hz. Nuh ve Tufan Olayı
7 Hz İbrahim ve Göçleri
8 Ara Sınav
9 Hz. Yusuf ve Mısıra Gidiş
10 Hz. Musa ve Mısırdan Çıkış
11 Hz. Davud ve Hz. Süleyman: Peygamber mi Kral mı
12 Ezra/Üzeyir
13 Hz. Meryem ve Bakire Doğum
14 Hz. İsa ve Doğumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Tevrat
2- İncil
3- Kur an-ı Kerim
4- Günay Tümer- Abdurrahman Küçük-M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yay., Ankara, 2009, ss.511-583
5- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
6- Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001
7- TDV İslam Ansiklopedisi; Adem, Nuh, İbrahim, Musa, Meryem, İsa Md.
8- Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, (Çev. Mukammet Tarakçı), Kabalcı, İstanbul, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Metin incelemesi, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.153
ÖK.253
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.553