DERS ADI

: Teknik İngilizce I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MAT 1015 Teknik İngilizce I ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CELAL CEM SARIOĞLU

Dersi Alan Birimler

Matematik

Dersin Amacı

Bu ders Matematikte İngilizce kullanmak için temel bilgileri geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, güzel matematik yapmak ve yazmak için bir düşünme biçimi ortaya koyar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Matematik terimlerini tanımlayabilmek
2   2. İspat metotlarını tarif edebilmek
3   3. Matematiksel ifadeleri sınıflandırabilmek
4   4. Bir matematiksel ifadeyi çeşitli yollarla yazabilmek
5   5. Tümevarımı uygulayabilmek
6   6. Önemli eşitsizlikleri kullanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Semboller, Notasyonlar ve Okunuşları (Ders Notları)
2 Bazı yazma ipuçları, Temel Sözlük: Kümeler (Chapter I, [V])
3 Temel Sözlük: Fonksiyonlar, diziler, denklemler ve ifadeler (Chapter II, [V])
4 Hepsinin Gerçeği, Doğrudan İspat (1-2, [S])
5 Tanımlar ve Terminoloji Üzerine (3, [S])
6 Niceleyiciler I: İnşa Yöntemi(4, [S])
7 Niceleyiciler II: Seçim Yöntemi, Niceleyiciler III: Özelleşme Yöntemi (5-6, [S])
8 Niceleyiciler IV: İçiçe geçmş Niceleyiciler (7, [S])
9 Değillemenin değillemesi düğümlere yol açar, Olmayana Ergi Yöntemi (8,9 [S])
10 Zıtlık ile İspat Yöntemi (10, [S])
11 Teklik Yöntemi (11, [S])
12 Tümevarım Yöntemi (12, [S])
13 Ya/Ya da Yöntemi (13, [S])
14 Maks/Min Yöntemi (14, [S])

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
[S] Daniel Solow, How to Read and Do Proofs: An Introduction to Mathematical Thought Processes, Wiley, 2013.
[V] Franco Vivaldi, Mathematical Writing, The University of London, 2011

Yardımcı Kaynaklar:
Kevin Houston, How to Think Like a Mathematician, A Companion to Undergraduate Mathematics, Cambridge University Press 2009.
Joseph Rotman, Journey into Mathematics, An Introduction to Proofs, Dover edition reprint 2007
Nicholas J. Higham, Handbook of Writing for Mathematical Sciences, SIAM 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders notları, sunum, problem çözme, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 (Ara sınav) + %60 (Final sınavı)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Celal Cem SARIOĞLU
E-posta: celalcem.sarioglu@deu.edu.tr
Telefon: +90 232 301 8585
Ofis : B212 (Matematik Bölümü)

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.35
ÖK.435
ÖK.53543
ÖK.64453