DERS ADI

: İngiliz Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1015 İngiliz Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. AYŞEGÜL GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders ilk örneklerinden başlayarak Rönesans'a dek İngiliz Edebiyatını tarihsel, kültürel ve toplumsal art alan eşliğinde tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda öğrencilerin İngiliz Edebiyatının dönemlerini, akımlarını, yazarlarını ve destandan lirik şiire, düzyazıdan tiyatro yapıtlarına dek uzanan yapıtlarını tanıması amaçlanmaktadır. Böylelikle, öğrencilerin İngiliz Edebiyatının temelleri ve gelişimini, tema ve konularını tarihsel bir bakış açısından görebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin burada görmüş oldukları bazı ortak tema ve konuların Amerikan Edebiyatında da nasıl biçimlendiğini izleyebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazın metinlerini okumayı ve anlamayı öğrenmesi;
2   Amerikan Edebiyatının Anglo-Sakson köklerini tanıyarak bu iki edebiyat arasında bağlar kurabilmesi;
3   İngiliz Edebiyatının tarihsel gelişimini, akımlarını ve yazarlarının tanıması;
4   Temel yazın terimlerini öğrenmesi;
5   Edebiyat üzerine tutarlı fikirler geliştirerek bunları seslendirebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı: Neden İngiliz Edebiyatı Tartışma
2 THE ANGLO SAXON PERIOD: Historical Context: From Prehistory to the Roman Occupation From the Anglo-Saxon Invasions to the Battle of Hastings Ders Anlatımı
3 Social Context: Anglo-Saxon Life; Social Organization and the Wergeld; Agriculture; Kingship, Loyalty, the Heroic Ideal and Fame; Gods, Fate and Religion. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
4 Literary Context: Selections from: Beowulf, Deor's Lament, Wulf, Caedmon's Hymn. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
5 THE MIDDLE AGES: Historical Context Norman and Plantagenet; Changes in the Power Structure; England's Neighbors; The Later Middle Ages Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
6 Social Context: The Medieval Village; The Social Hierarchy and the Rise of the Middle Classes; Women Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
7 Literary Context: From Old English to Middle English Poetry Chaucer: The Canterbury Tales: The General Prologue; Description of the Wife of Bath; Description of the Friar; Description of Allison from The Miller's Tale; To Rosemounde Ders AnlatımıMetin Çözümlemesi, Tartışma
8 Ara sınav Ders AnlatımıMetin Çözümlemesi, Tartışma
9 Alliterative Poetry: Sir Gawain and the Green Night William Langland: Piers Plowman Lyrics and Ballads: Maiden in the Mor Lay; The Three Ravens Ders AnlatımıMetin Çözümlemesi, Tartışma
10 Drama: Miracle Plays: The Chester Cycle of Mystery Plays Morality Plays: Everyman Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
11 Prose: Thomas Mallory: Morte d'Arthur Virgil's Aeneid Preface (Translation by William Caxton) Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
12 THE RENAISSANCE: Historical Context The Tudors The Jacobean Age Social Context: Tudor Society Literary Context: The Nature of the Renaissance Ders Anlatımı, Öğrenci Sunumları
13 Poetry: Sir Thomas Wyatt The Flee from Me Whoso List to Hunt Philip Sydney From Astrophel and Stella Edmund Spenser From Amoretti From The Faerie Queene William Shakespeare Sonnet XVIII Sonnet XX Sonnet LXXIII Sonnet CXXVII Sonnet CXXIX Sonnet CXXX John Donne Elegy XIX, On His Mistress Going to Bed The Sun Rising The Good Morrow A Nocturnal upon St Lucy's Day, Being the 5'er Dakikalık Öğrenci Sunumları
14 Poetry: Sir Thomas Wyatt: The Flee from Me, Whoso List to Hunt; Philip Sydney: From Astrophel and Stella Edmund Spenser: From Amoretti, From The Faerie Queene; William Shakespeare: Sonnet XVIII, Sonnet XX, Sonnet LXXIII, Sonnet CXXVII, Sonnet CXXIX, Sonnet CXXX John Donne: Elegy XIX, On His Mistress Going to Bed, The Sun Rising The Good Morrow,A Nocturnal upon St Lucy s Day, Being the Shortest Day Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel Ders Kitabı:
Derek R. Allen et al., Words Words Words: A History and Anthology of Literatures in English (From the Beginnings to the 18th Century.

Yardımcı Kitaplar:
M. H. Abrams et al., The Norton Anthology of English Literature I
Anthony Burgess, English Literature
Jorge Luis Borges, İngiliz Edebiyatına Giriş
Mîna Urgan, İngiliz Edebiyatı Tarihi I. ve II. Kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin Çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖNEMLİ NOT: Bu ders için belirlenmiş olan değerlendirme yöntemleri seçenekler arasında olmadığından, Bilgi İşlem kriterleri ekleyene değin geçici çözüm olarak yukarıdaki kriter seçilmiştir. Uygulanacak kriter:
Ara Sınav %30
Küçük Sınavlar %10
Sunumlar %10
Final Sınavı % 50

Değerlendirme Kriteri

Bu derste dönem ve tarihsel-kültürel art alan tanıtımları ders anlatımı olarak, yazın örneklerini ise sınıf tartışması biçiminde yürütülecektir. Gerek ders anlatımlarını gerekse (ve özellikle) örneklerin tartışılmasını anlayabilmek için öğrencilerin her derse ilgili metinleri okuyarak, metin sonlarındaki sorular üzerinde düşünmüş olarak gelmesi gerekmektedir. Her öğrenci derslere ilgili konuya ilişkin entelektüel düzeyde bir tartışmaya katılabilecek biçimde hazırlanmış olarak gelmelidir. Bunun yanı sıra, önceki konularla yeni konuların bağını kurmaya çalışarak İngliz Edebiyatını bütünlüğü içinde görmeye çalışmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bütün öğrenciler bu ders planındaki tüm kurallara uymakla yükümlüdürler. Ders içeriği ve sıralamasında olabilecek değişiklikler sınıfta önceden duyurulacaktır. Öğrencinin gelmediği günlerde yapılabilecek bu türden duyuruları takip etmek, sınıfta dağıtılan malzemeyi elde etmek ve verilen ödevleri öğrenmek öğrencinin sorumluluğudur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Dr. Ayşegül Gündoğdu
aysegul.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 1 2
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 0,5 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.24555
ÖK.355533
ÖK.454333
ÖK.555554555