DERS ADI

: 20. ve 21. Yüzyıl Amerikan Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4041 20. ve 21. Yüzyıl Amerikan Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders, Amerikan edebiyatı alanında 2000'li yıllardan bu yana yayınlanmakta olan roman, deneme, şiir, tiyatro türü seçme örneklerinin klasik ve kuramsal metinlere birlikte analiz edilip okutulabilmesine olanak sağlar. 18nci. Yüzyılın başından günümüze gelişmekte olan roman türü ile ilgili görüşler ve eleştiri akımları Amerikan kültürü bağlamında değerlendirilirken 21nci. Yüzyıl edebiyatı kapsamında kabul gören eserlerde söz konusu olan klasikleşmiş edebi referanslar ve metinler arası kurulan bağlantılar karşılaştırmalı olarak incelenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci roman türü ile ilgili öğrenmiş olduğu akımları pekiştirirken, klasikleşmiş edebi referans ve metinler arası bağlantıları 2000'li yıllar ve sonrası metinlerde karşılaştırmalı olarak inceler ve tanır.
2   Öğrenci söz konusu güncel edebiyat eserlerini eleştirel inceleme yöntemleri doğrultusunda analiz etmeyi öğrenir.
3   Öğrenci bir tema doğrultusunda edebi bir metni analiz ederken sentezleme çalışması yapmayı öğrenir.
4   Öğrenci incelediği güncel metinlerde hikâyenin tema, karakter analizi, olay, örgüsü, bakış açısı gibi teknik özelliklerini görmeyi öğrenir.
5   Öğrenci incelediği güncel metinlerdeki kavramların ırk, cinsiyet, sınıf ve benzeri toplumsal kategorilerle etkileşimini analiz etmeyi öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Henry James, The Turn of the Screw Henry James sanatı ve eserleri ile ilgili sunum/belgesel
2 Henry James, Aspern Papers Henry James, Aspern Papers ile ilgili sunum-mekan, karakter analizi -temalar
3 Henry James, The Golden Bowl Henry James, The Golden Bowl ile ilgili sunum-mekan, karakter analizi -temalar
4 Devam--tartışma Henry James sanatı ve eserleri ile ilgili değerlendirme sunum
5 Thomas Pynchon, The Crying of Lot 49 Postmodern roman a bakış-- Thomas Pynchon sanatı ve eserleri ile ilgili, sunum
6 Paul Auster, Invisible Paul Auster sanatı ve eserleri ile ilgili, sunum- Invisible
7 Paul Auster, Leviathan Paul Auster, Leviathan adlı eseri ile ilgili, sunum
8 Arasınav
9 Devam --tartışma Paul Auster sanatı ve eserleri ile ilgili değerlendirme sunum
10 Jonathan Franzen, Freedom Jonathan Franzen, Freedom sanatı ve eserleri ile ilgili değerlendirme sunum
11 continued--discussion Paul Auster, Sunset Park ile ilgili sunum
12 Paul Auster, Sunset Park James, Pynchon, Paul Auster ve Jonathan Franzen ile ilgili değerlendirme sunum
13 Devam-tartışma James, Pynchon, Paul Auster ve Jonathan Franzen ile ilgili değerlendirme sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Henry James, The Turn of the Screw; Aspern Papers; The Golden Bowl; The Art of the Novel Paul Auster, Invisible; Leviathan; Jonathan Franzen, Freedom vb. eserler. Ders ile ilgili kaynaklar gerekli görüldüğünde öğrenci önceden bilgilendirilmek koşulu ile değiştirilebilir, azaltılabilir veya daha uygun güncel metinler eklenebilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1. Her ders için seçilen okuma metinleri öğrenciye dağıtılan ders programı ve dersin "blog" (internet) sayfası ve uzaktan eğitimde Sakai eğitim platformu ders izlencesi sayfası aracılığı ile önceden öğrenciye duyurulur ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
2. Gerektiğinde dersin okuma materyali ile ilgili tarihi ve veya güncel belgeseller, eserlerin yazarları ve dönemleri ile ilgili bilgilendirme amaçlı görsel materyal film de dersin blog sayfasına yüklenir.
3. Dersin konusu olan görsel materyal online veya, kısa süreli olarak derste izletme ve tartışma şeklinde de çalışılabilir.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog (internet) sayfası ve uzaktan eğitimde Sakai eğitim platfformu ders izlencesi sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar
Dönem boyunca iki (2) sınav gerçekleştirilecektir.
Ara Sınav: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserler ile ilgili sınıf içi sınavı şeklinde olup, öğrencinin çalışılan eserler ile ilgili bilgisini sınav sırasında yazacağı kompozisyon ve veya kısa soru cevap şeklinde sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Gerekli görüldüğünde kısa soru cevap yöntemi de uygulanabilir.
Final: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserler ile ilgili sınıf içi sınavı şeklinde olup öğrencinin çalışılan eserler ile ilgili bilgisini ölçmeye dayalı olarak kompozisyon şeklinde ve veya kısa soru cevap şeklinde sınav ile değerlendirmeyi amaçlar. Gerekli görüldüğünde kısa soru cevap yöntemi de uygulanabilir. Gerekli görüldüğünde ev ödevi şeklinde de gerçekleştirilebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili arasınav ve final sınavlarında öğrencinin incelenen konularla ilgili bilgisi ölçülür. Kompozisyon sınavlarında amaç, sorulan soruya verilen cevabın İngilizce olarak kompozisyon yazım kuralları ölçüsünde ve kendi içinde tutarlı, anlaşılabilir olmasıdır.
2. Kısa soru cevap şeklinde gerçekleştirilecek sınavlarda bilgi sınanır.
Aynı dönem okutulacak metinlerle bağlantılı olarak gerektiğinde ev ödevi şeklinde de gerçekleşebilecek sınavlarda, öğrencinin hazırlayacağı araştırma ödevinin (Research paper) MLA kurallarına uygun olması beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenci her derse hazırlıklı olarak katılmak ve derslerin %70ine devam etmek zorundadır.
2. Ders ile ilgili olarak öğrencinin hazırlamakla yükümlü olduğu ödevlerin MLA yazım kurallarına ve akademik etik anlayışa uygun olması istenir.
3. Geç getirilen ödevler önceden belirlenen oranda düşük not üzerinden değerlendirilir.
4. Derse devam mecbuiyeti olmayan öğrenci ayni akademik yarıyılın ders içeriğini takip etmekle yükümlüdür.
5. Öğrencinin akademik etik kurallarına uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 11 11
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15541555555455
ÖK.254155
ÖK.315
ÖK.41
ÖK.5155