DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Bilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3028 Amerikan Edebiyatında Bilim SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, Amerikan çalışmaları müfredatının odak noktası olarak kültür ve edebiyatla özdeş temalar doğrultusunda bilim ve teknolojinin konu olduğu klasik ve cağdaş eserleri eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyi ve öğrenmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan kültürüne kuramsal bakımdan esas olan klasik metinlerin analizini gerçekleştirmek.
2   Seçilmiş temalar ve eserler doğrultusunda alanda gerçekleştirilmiş güncel fikir akımlarının sentezini örnekleyen eserleri inceleyerek mekaniğini kavramak.
3   Mekaniği analiz edilen akademik makalelerin oluşum basamaklarını tanımak ve bu sayede daha önce öğrenilmiş olan kompozisyon bilgileri doğrultusunda daha ileri düzeyde okumaların sistematiğini kavramak.
4   Ders, alanda yüksek lisans çalışmalarına ilgisi olan öğrenciler için temel oluşturacak akademik analiz ve yazım çalışmaları için yönlendiricidir.
5   Derste öğrenciler ilgili dönemde analiz edilen temel metinler (roman vb.) ve eleştirel metinleri (kuram) sentezleyerek oluşturdukları metinlerin sunumunu gerçekleştirirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Henry Nash Smith, Virgin Land Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Henry Nash Smith, Virgin Land adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi--
2 Leo Marx, The Machine in the Garden Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Leo Marx, The Machine in the Garden adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi bildiri özeti yazımı bilgilendirme-
3 Frank Norris, Octopus Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Frank Norris, Octopus adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-akademik makale yazımı bilgilendirme--
4 Continued-- literary criticism Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Frank Norris, Octopus adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-akademik makale yazımı bilgilendirme/ödev olması halinde bildiri özetlerinin değerlendirilerek önerilerle bereaber öğrenciye teslimi
5 Hart Crane, The Bridge Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Hart Crane, The Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-bibliografya, endnote, footnote yazımı konusunda bilgilendirme
6 Continued-- literary criticism Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Hart Crane, The Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesine devam edilmesi- bibliografya, endnote, footnote yazımı konusunda bilgilendirme
7 Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya yazımı konusunda bilgilendirme
8 Ara Sınav
9 Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi-- annotated bibliyografya yazımı konusunda bilgilendirme
10 Allen, Robert C. ed. Channels of Discourse: Television and Contemporary Criticism or equivalent Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Allen, Robert C. ed. Channels of Discourse: Television and Contemporary Criticism adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi
11 On interdisciplinarity and postmodernity-- literary criticism-- Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve alanda interdispliner çalışmalar ile ilgili güncel kaynakların sınıf içinde incelenmesi
12 Haraway, Donna. Simians, Cyborgs and Women Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve Haraway, Donna. Simians, Cyborgs and Women adlı eserinin sınıf içinde incelenmesi
13 Current issues in cybernetics-- literary criticism Alan ile ilgili tarih bilgisi içeren sunum ve cybernetics konusunda güncel metinlerin sınıf içinde incelenmesi dersin teması ile ilgili genel değerlendirme öğrenciye ödev verilmesi halinde ödevlerin dersin hocasına teslimi ve sınıf içi öğrenci sunumlarının düzenlenmesi.
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Henry Nash Smith, Virgin Land; Leo Marx, The Machine in the Garden; Frank Norris, Octopus; Hart Crane, The Bridge; Alan Trachtenberg; Brooklyn Bridge; Cecelia Tichi, Shifting Gears; Technology, Literature, Culture in Modernist America (ilgili metinlerde önceden haber verilmek koşulu ile değişiklik ve veya ekleme yapılabilir)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1. Her ders için seçilen okuma metinleri öğrenciye dağıtılan ders programı ve dersin blog (internet) sayfası aracılığı ile önceden öğrenciye duyurulur ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
2. Gerektiğinde dersin okuma materyali ile ilgili tarihi ve veya güncel belgeseller, eserlerin yazarları ve dönemleri ile ilgili bilgilendirme amaçlı görsel materyal film de dersin blog sayfasına yüklenir. Görsel materyal online olarak mümkün olmadığı takdirde, kısa süreli olarak derste izletme ve tartışma şeklinde de çalışılabilir.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserleri kapsayan sınıf içi sınav şeklinde olup, öğrencinin bilgisini sınav sırasında yazacağı kompozisyon ve veya kısa soru cevaplarla değerlendirmeyi amaçlar.
Aynı dönem içinde öğrenciden araştırma ödevi de istenebilir.

Final: Ara sınav ilgili sınav tarihine kadar okunan eserleri kapsayan sınıf içi sınav şeklinde olup öğrencinin bilgisini sınav sırasında yazacağı kompozisyon ve veya kısa soru cevaplarla değerlendirmeyi amaçlar.
Aynı dönem içinde öğrenciden araştırma ödevi de istenebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili ara sınav ve final sınavlarında öğrencinin incelenen konularla ilgili bilgisi ölçülür. Kompozisyon sınavlarında amaç, sorulan soruya verilen cevabın İngilizce olarak kompozisyon yazım kuralları ölçüsünde ve kendi içinde tutarlı, bilgiyi aktarabiliyor ve anlaşılabilir olmasıdır.
2. Kısa soru cevap şeklinde gerçekleştirilecek sınavlarda bilgi sınanır.
3. Aynı dönem okutulacak metinlerle bağlantılı olarak gerektiğinde ödev verilebilir:
öğrencinin hazırlayacağı araştırma projesinin (Research paper) MLA yazım kurallarına ve
akademik etiğe uygun olması beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derse devam mecburidir (%70) Öğrencinin derse hazırlıklı katılımı beklenir.
2) Araştırma ödevlerinin MLA yazım kurallarına ve akademik etik anlayışa uygun olması istenir.
3) Geç getirilen ödevler önceden belirtilen oranda düşük not üzerinden değerlendirilir.
4) Derse devamdan muaf olan öğrencinin dersi almakta olduğu yarıyılın ders içeriğini takip etmesi beklenir.
5) Öğrencinin akademik etik kurallara uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 19 19
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Sunum Hazırlama 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555
ÖK.25555554555
ÖK.355555555555555
ÖK.45
ÖK.535555