DERS ADI

: Amerikan İkilemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3007 Amerikan İkilemleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Çelişkiler tüm kültürlerde bulunan özellikler olmalarına karşın Amerikan kültürünün özel karşıtlık ve çelişkiler içerdiği söylenebilir. Bu ders Amerikan kültürüne özgü çelişkileri ele almak üzere tasarlanmıştır. Bu döneme konu olan ırk ilişkileri, ırkçılık ve bunlardan doğan ırk değiştirme (passing) Amerikan tarihi ve kültürü içinde en tartışmalı kültürel çelişkilerin odağındadır. Bu dersin amacı Amerikan ırk politikaları içinde ortaya çıkan ve edebiyatta ifadesini bulan çatışmaları ve ırk değiştirme (passing) pratiğinin tarihsel, kültürel ve ekonomik art alanını irdelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih ve kültürün homojen değil, birbiriyle çatışan ve çelişen farklı anlatılardan oluştuğunun farkına varması;
2   Amerikan tarihinin en çatışmalı ve çelişkili konularından olan ırk ilişkilerinin inşası, gelişimi ve özel durumları hakkında bilgi sahibi olarak ve fikir üretmesi;
3   Irkın diğer ilgili kategoriler olan, toplumsal cinsiyet, sınıf ve din ile ilişkilerini kavraması;
4   Amerikan tarih ve kültüründe benzer çatışmalı konuları tanıyarak faklı bakış açılarını seslendirebilmesi;
5   Farklı tarih ve kültür metinlerinde çoklu anlatıları görebilmesi;
6   Bu dersten edindiği bilgi birikimini diğer derslere ve yaşam deneyimine aktararak her türden ayrımcılığa karşı duyarlılık geliştirmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım: Susie Guillory Phipps'in Öyküsü. Ders Anlatımı, Tartışma
2 A Different Mirror, Part I: "Foundations"; The Passing Figure, Chps 1, 2. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
3 Neither Black Nor White Yet Both, Chp 9: "Passing; or Sacrificing a Parvenu"; Black Skin, White Masks, Chp 5: "The Fact of Blackness"; Öğrenci Sunumu: "Desirée's Baby" Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma
4 Black Skin, White Masks, Chp 2: "The Woman of Color and the White Man"; Öğrenci Sunumu: The House Behind the Cedars, read the first third. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
5 Mulatto America, Chp 3: "The Mulatto Flag: Interracial Love in Antebellum America"; Öğrenci Sunumu: The House Behind the Cedars, read the second third Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
6 Neither Black Nor White Yet Both, Chp 8: "Excursus on the `Tragic Mulatto'; or, The Fate of a Stereotypeé; Öğrenci Sunumu: The House Behind the Cedars, finish the novel Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
7 The Politics of Color in the Fiction of Jessie Fauset and Nella Larsen, Chps. 1, 2, 6; Öğrenci Sunumu: Passing, read half. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
8 Mulatto America, Chp 5: "Memorizing Shakespeare: The Black Elite"; Öğrenci Sunumu: : Passing, finish the novel. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
9 Neither Black Nor White Yet Both, Chp: 3: The Curse of Ham; or, From 'Generation' to 'Race'"; Chp 10: "Incest and Miscegenation"; Öğrenci Sunumu: Passing For White: Race, Religion and the Healy Family, read the first third Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
10 Black Skin, White Masks, Chp 3: "The Man of Color and the White Woman"; Öğrenci Sunumu: Passing For White: Race, Religion and the Healy Family, read the second third. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
11 Crossing the Line, Chp.1: "Racial Negotiations in Passing Narratives"; Öğrenci Sunumu: Passing For White: Race, Religion and the Healy Family, finish the book. Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
12 Crossing the Line, Chp. 4: "Postpassing Narratives in Black Culture"; Epilogue. Öğrenci Sunumu: The Autobiography of an Ex-Colored Man, Ders Anlatımı, Metin Çözümlemesi, Tartışma, Öğrenci Sunumu.
13 Crossing the Line, Chp. 4: "Postpassing Narratives in Black Culture"; Epilogue. Metin Çözümlemesi, Tartışma Öğrenci Sunumu: The Autobiography of an Ex-Colored Man,
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tarih ve Kuram:
Ronald Takaki, A Different Mirror: A Study of Multicultural America.
F.Fanon, Black Skin, White Masks.
S.Talty, Mulatto America.
W.Sollors, Neither Black Nor White Yet Both.
J.Y. McLendon, The Politics of Color in the Fiction of Jessie Fauset and Nella Larsen.
J.Bennett, The Passing Figure
G.Wald, Crossing the Line.
E.K. Ginsberg, Ed., Passing and the Fictions of Identity.
Kurmaca ve Biyografi (Sunumlar için):
K.Chopin, "Desiree s Baby."
C.W. Chessnutt, The House Behind the Cedars.
N.Larsen, Passing.
J.M. O'Toole, Passing For White.
J.W.Johnson, The Autobiography of an Ex-Colored Man.
Diğer İlgili Literatür:
S.L. Malcomson, One Drop of Blood.
B.Kroeger, Passing: When People Can't Be What They Are.
K. Pfeiffer, Race Passing and American Individualism.
E.J. Sundquist, To Wake the Nations.
B.Broyard, One Drop.
W.Faulkner, Light in August.
D.Senna, Caucasia.
W.W. Brown, Clotel or, the President's Daughter.
J.Fauset, Plum Bun.
F.Hurst, Imitation of Life

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ÖNEMLİ NOT: Bu ders için belirlenmiş olan değerlendirme yöntemleri seçenekler arasında olmadığından, Bilgi İşlem kriterleri ekleyene değin geçici çözüm olarak yukarıdaki kriter seçilmiştir. Uygulanacak kriter:
Ara Sınav: %30
Küçük Sınavlar: %10
Sunumlar: %30
Final Sınavı: %30

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birinin araştırma ödevi olması durumunda yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, kaynakların analiz ve sentezlenmesindeki entelektüel düzey, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.
Küçük sınavlarda genellikle o günkü derse hazırlık ölçülecek ve soru(lar) yorumdan çok, okunması istenen metinlerde verilen bilgilere ilişkin olacaktır.
Tüm sınavlarda yorumlanması istenen durumlar gerçekler ve bilgiyle desteklenmek zorundadır.
Sunumlarda; konuya hâkimiyet, anlatımdaki açıklık ve netlik, düşüncelerin organizasyonu, zamanlama ve sorulara verilen yanıtların bilgi birikimine işaret etmesi ve mantık çerçevesinde ifadesi aranan temel değerlendirme ölçütleridir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bu ders ders anlatımı ve tartışma içermektedir. Öğretim üyesi okumalara zemin oluşturacak bilgiyi ders anlatımlarında verirken öğrenciler de her hafta verilen okuma ödevlerini yerine getirmelidirler. Ayrıca, üçüncü haftadan itibaren, haftalık ders saatlerinin biri öğrenci sunumlarına ayrılacaktır. Bu sunumlardaki performansınız ve genel olarak derse katkılarınız dersten alacağınız notu etkileyecektir. Ara ve final sınavına ek olarak, haftanın okuma materyallerine ilişkin küçük sınavlar önceden haber verilmeksizin yapılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 220
Telefon: (232) 301 86 78
E-posta: gokcenils@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 1 2
Ödev Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 0,5 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.25555555553
ÖK.345554
ÖK.455555555555545
ÖK.55555545
ÖK.6555555