DERS ADI

: Müzik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 4003 Müzik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amac sınıf öğretmeni adaylarının müziğin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyalgelişimlerine olan katkısını kavrayarak, çağdaş eğitimin önemli bir boyutu olan müzik öğretimini farklı yöntem, teknik ve etkinliklerle planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müziğin ve müzik öğretim programının temel bileşenlerini kavrayabilme
2   İlköğretim düzeyine uygun ulusal ve uluslararası dağarcıktan şarkı seçimini yapabilme
3   Müzik öğretiminde uyulması gereken ilke ve kuralları göz önüne alarak, uygun strateji, yöntem ve tekniklerle müzik dersini planlayıp uygulayabilme
4   İlkokul müzik dersi öğretim programındaki kazanımlara uygun araç, gereç, çalgı , materyal geliştirip, uygun öğretim teknolojilerini seçip kullanabilme
5   Çalma, söyleme, dinleme, yaratma becerilerini geliştirerek estetik bakış açısı oluşturabilme
6   Müziği bir amaç ve araç olarak kullanıp diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme
7   Müzikal performansı ölçüp değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlkokul Müzik Dersi Öğretim Programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi
2 Müziğin temel kavramları, müzik öğretiminde uygulanan yöntem ve teknikler
3 Kulaktan öğretim yöntemi ve teknikleri
4 Notayla öğretim yöntemi
5 Orff yöntemi, konuşma, ritm ve hareket etkinlikleri
6 Orff çalgıları ile şarkıların düzenlenmesi
7 Orff çalgıları ile ritmik ve ezgisel doğaçlamalar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Dalcrose yöntemi
10 Kodaly yöntemi
11 Yaratıcı Drama
12 İşbirlikli öğrenme yöntemi
13 Müzik eserlerinin çözümlenmesi ve eleştirisi
14 Müziğin öğrenme alanları ile ilgili uygulamalar, İstiklal Marşının öğretimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kocabaş, A.(2013).Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir, Kanyılmaz Matbaacılık
YÖK/Dünya Bankası (1997). İlköğretimde Müzik Öğretimi, Ankara, MEGP
Lament,M, Murray. (1976). Music in Elemantary Education Newyork,USA,Mcmillan Publishing
Kaplan, P; Stauffer, S.(1994). Cooperative Learning in Music,USA, MENC Book
O brien, J.(1983).Teaching Music, Holt Arizona,USA;Rinehart and Winston Inc.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ya da sunumlar ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayfer.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, saat:14-16 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.554
ÖK.65
ÖK.75