DERS ADI

: Özel Görsel Sanatlar Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSY 5004 Özel Görsel Sanatlar Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sanat, sanat eseri ve sanatçı kavramlarının ne olduğunun öğrenilmesi ve engellilik olgusunu ele
almış sanatçıların incelenmesi; insan, eğitim, sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi kavramlarının
ne olduğunun öğrenilmesi, normal ve normal dışı özellik gösteren bireylerin ne olduğunun bilinmesi
ve algılama yapılarının öğrenilmesi; engelli bireyler için görsel sanatların ne olduğu, gerekliliği
ve öneminin bilinmesi, normal gelişim gösteren bireyler için uygulanan görsel sanatlar eğitimine
benzeyen ve ayrılan yönlerinin ne olduğu, teknik ve yöntemlerin tanınması; çok-alanlı yaklaşımların
öğrenilmesi, eğitim ve terapi amaçlı kullanım yapılarının öğrenilmesi; engelli bireylere yönelik uyarlama
araçlarının ve düzenlemelerin öğrenilmesi, uygulama sürecinde kullanılan uygulama aşamalarının
öğrenilmesi; kayıt formunun geliştirilmesi, kaydının tutulması ve belgelendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat , sanat eseri ve sanatçı kavramını bilir.
2   Eğitim, sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimi kavramlarını bilir.
3   Estetik kavramını tartışır.
4   Normal ve normal dışı özellik gösteren bireylerin ne olduğunu ve algılama yapılarını bilir.
5   Engelli bireylere yönelik uyarlama araçlarını ve düzenlemeleri tanır.
6   Özel eğitim için tasarlanan sanat eğitiminde kullanılabilecek yöntem teknikleri kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Sanat eğitimine genel bir bakış
2 2 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar (*sanat *yaratıcılık *sanat eğitimi)
3 3 Sanat eğitimi ve eğitim dizgesi içinde resim-iş öğretiminin yeri ve önemi Resim ve iş yoluyla düşüncelerin ifade edilmesi, estetik duygu ve becerilerin geliştirilmesi
4 4 Zihin engelli çocuklar açısından resim-iş öğretimi
5 5 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
6 6 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
7 7 Zihin engellilerde küçük kas motor becerileri
8 8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 9 Zihin engellilerde resim-iş öğretimi programı
10 10 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
11 11 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
12 12 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
13 13 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
14 14 Türkiye'de zihin engelliler okullarında resim-iş öğretimi, mevcut durum, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
15 15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

süreli yayınlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

araştırma basamaklarının değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

süreç yönetimi

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 30 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111
ÖK.61111