DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Piyano)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2003 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EMİNE FİLİZ YİĞİT

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Piyanoda temel tekniklerin ve çalışma yöntemlerinin geliştirilmesi, repertuar düzeyinin yükseltilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İkinci sınıf seviyesine uygun temel piyano tekniklerini edinme.
2   İkinci sınıf seviyesine uygun öğrendiği eserlerdeki tekniği diğer eserlere uygulayabilme.
3   İkinci sınıf seviyesine uygun çaldığı eserlerin bestecilerinin yaşadığı döneme ait özelliklerini bilme.
4   İkinci sınıf seviyesine uygun müzik tarihi dönemlerini günümüz müziğiyle karşılaştırabilme.
5   İkinci sınıf seviyesine uygun çalıştığı eserleri armoni ve biçim açısından analiz edebilme.
6   İkinci sınıf seviyesine uygun çaldığı eserler üzerinde müzikal ifade geliştirebilme.
7   İkinci sınıf seviyesine uygun çaldığı eserlerdeki hataları tespit ederek performansının etkililiğini belirleyebilme.
8   İkinci sınıf seviyesine uygun çaldığı eserlerde kendi değerlendirmesini yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geçen yılın gam ve arpejleri tekrar edilmesi. Seviyeye uygun etüt çalışmalarına başlanması.
2 Seçilen Sonatinlerin ilk bölümü, polifonik eserlerin deşifresine başlanması.
3 Sonatin/Sonat 1.bölümü detaylı olarak çalışılması. Mi Majör gam ve arpej öğrenimine geçilmesi.
4 Cümle, imitasyon, kol, bilek, parmak staccatosu üzerinde ayrıntılı bilgi verilip uygulama yapılması.
5 Etütlerin detaylı çalışılması (teknik egzersizler).
6 Polifonik eserlerin detaylı çalışılıp, Barok dönemden bir eser seçilip deşifre edilmesi.
7 Si Majör gam ve arpej çalışması + Vize Sınavı
8 Si Majör gam ve arpej çalışması + Vize Sınavı
9 Eserlerde müzikalite üzerinde çalışılması.
10 Çağdaş veya Romantik dönemden seçilen eserlerin detaylı olarak çalışılması (teknik, nüans, vb).
11 Seçilen etütlerin teknik zorlukları çözümlenerek hız kazandırılmaya çalışılması.
12 Dönemin tüm gam ve arpejlerinin tekrar edilmesi, çalışılan eserlerin pekiştirilmesi.
13 Çalışılan tüm eserlerin tempo, nüans ve ifade açısından kontrollerinin yapılması.
14 Eserlerde saptanan teknik ve müzikal eksiklikler için gerekli çalışmalar yapılması.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Czerny Op. 599 , Op.849, Duvernoy Op.276; Bertini Op.32 , S. Heller Etudes Op. 45,46,47, Lemone Etudes, Hanon, Clementi, Beethoven, Haydn, Kuhlau, Diabelli, 2 parts of Mozart Sonatines, J. S. Bach Small Preludes, Handel, Purcell, Zipoli, Telemann, Corelli, etc.. Tchaikowsky, Schumann and Hachaturian Young Albumes, B.Bartok, D.Kabalevski: Çocuk Parçaları, U.C.Erkin, A.Saygun, Sostakoviç 6 child Pieces, Prokofiev 12 Child Pieces, İ. Baran: Çocuk Parçaları, etc..

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performans değerlendirmesi.

Değerlendirme Kriteri

Performans başarısı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam durumu, gelişim gösterme.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.yigit@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi günleri 1 saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 2 1 2
Final Sınavına Hazırlık 2 1 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 32

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8