DERS ADI

: Müzik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2001 Müzik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÖZEVİN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretim yöntemlerine hakim olabilme, sınıf ve yaş özelliklerine göre, kazanıma uygun, etkili müzik dersleri hazırlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik eğitiminin temel ilkelerini bilme
2   Nota eğitimine geçmeden önce geliştirilecek müzikal özellikleri bilme ve bunlarla ilgili ders etkinlikleri hazırlama
3   Çocuklarda ritmik gelişimi sağlayacak donanıma sahip olma
4   Çocuklarda yaratıcı düşünme becerisinin gelişimini sağlayacak donanıma sahip olma
5   Çağdaş müzik eğitim yöntem ve yaklaşımları konusunda bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kullanarak ders etkinlikleri hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik eğitiminin genel amaçları
2 Etkili müzik öğretmeni özellikleri
3 Müzik eğitiminin temel ilkeleri
4 Çocuklarda ritmik algı gelişimi
5 Bedeni ritmik bir çalgı olarak kullanabilme
6 Ritmik çalgıların tanıma ve ritmik eşlik yetisinin gelişimi
7 Hareket temelli müzik eğitimi ve Dalcroze Yöntemi
8 Genel tekrar, müzikteki dinamikler, vize sınavı
9 Hız ve nüans farklılaşmalarının farkındalığına yönelik müzikal potansiyel gelişimi
10 Ses yüksekliklerinin farklılaşmasına yönelik müzikal potansiyel gelişimi
11 Müzikli dramatizasyon
12 Müzikli dramatizasyon
13 Yaratıcı potansiyelin gelişimi ve Orff Schulwerk
14 Müzik dinleme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2- Bachmann, M. L. (1993). Dalcroze Today, Oxford University Pres: USA.
3- Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
4- Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD `li, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
5- Özevin, B. , Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
6- Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. ABD: Prentice-Hall Inc.
7- Storms,J, (1995). 101 Music Games for Children. ABD: Hunter House.
8- Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, doğaçlama, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= devam

Değerlendirme Kriteri

Derse devam, derse katılım, sınavlardaki düzey

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr, banu.ozevin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111333333443
ÖK.2111333344333
ÖK.3111333344333
ÖK.4111333444333
ÖK.5111333333333