DERS ADI

: Gençlik Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EDB 5003 Gençlik Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adaylarna gençlik edebiyatının genel anlamda Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi içerisindeki yeri ve önemini hissettirmek, gençlik edebiyatı alanı ile Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği arasındaki yakınlığı öğrenciye algılattırmak, eğitim bilimi ile gençlik edebiyatı arasındaki ilişkiyi kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gençlik edebiyatının Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi içerisindeki yerini ve önemini kavrar.
2   Gençlik edebiyatı türlerini tanır.
3   Gençlik edebiyatı şair ve yazarlarını tanır.
4   Gençlik edebiyatı bilgisini kullanarak bir dersi planlayabilir.
5   Nitelikli gençlik kitaplarından bir seçki oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünyada ve Türkiye'de Gençlik Edebiyatının Gelişimi
2 Gençlik Edebiyatının Temel İşlevi
3 Gençlik Kitaplarının gençlerin Gelişim Sürecindeki Yeri
4 Gençlik Kitaplarının gençlerin Dil Gelişimine Etkisi
5 Gençlik Kitaplarının gençlerin Bilişsel Gelişimine Etkisi
6 Gençlik Kitaplarının gençlerin Toplumsal Gelişimine Etkisi
7 Gençlik Kitaplarının gençlerin Toplumsal Gelişimine Etkisi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Gençlik Edebiyatında Türler
10 Gençlik Edebiyatının Temel Öğeleri: Gençlik Kitaplarındaki Karakter Örnekleri
11 Gençlik Edebiyatında Konu ve İleti
12 Gençlik Edebiyatında Dil ve Anlatım, Resim
13 Gençlik Edebiyatının Temel İlkeleri
14 Gençlik Edebiyatı Ürünlerinin Değerlendirmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaminski, Winfred. Çocuk ve Gençlik Edebiyatına Giriş. Ankara: MEB Yayınları, 2019.
Uslu Üstten, Aliye. Gençlik Edebiyatı. Ankara, Nobel Yay., 2018.
Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı. Ankara: TDK Yay., 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.cagin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 15:00-16:00.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.142
ÖK.2432
ÖK.3432
ÖK.452
ÖK.552