DERS ADI

: Dinleme Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 3001 Dinleme Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ALİ TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencinin anlama ve dinleme tekniği bakımından gerekli kazanımları edinmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anlamayla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenebilme.
2   Dinleme-izleme becerisi edinebilme. Etkin dinleme becerisi kazanabilme.
3   Katılımlı-katılımsız, yaratıcı, seçici ve eleştirel dinlemeden yararlanabilme ve bunları hayata geçirebilme.
4   Dinleme-izleme yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
5   Kazanılan bilgiler çerçevesinde dinlemeye yönelik etkinlikler yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlama teknikleri. Anlamayla ilgili temel kavram ve yaklaşımlar. Yapılandırmacı yaklaşım, Aktif Öğrenme, Yaratıcı Drama.
2 Çoklu Zekâ Kuramı ve öğrenme stilleri.
3 Probleme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Tam Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme, İnternet Tabanlı Öğretim.
4 Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcılık, Eleştirel ve Yansıtıcı Düşünme
5 Anlama tekniği bakımından kazandırılacak davranışlar.
6 Dinleme ve Dinleme Türleri.
7 Dinleme/İzleme Yöntem ve Teknikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Dinlenecek/İzlenecek Materyallerin İçeriğinde Bulunması Gereken Özellikler.
10 Dinleme/İzleme Tekniği Bakımından Kazandırılacak Davranışlar. Dinleme, İzleme Amaç ve Kazanımlar
11 Dinlemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
12 6-7. Sınıflar için etkinlikler
13 8. Sınıflar için etkinlikler
14 Etkinliklerin toplu olarak değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Hayati Akyol, İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Ank.,2007.
- Özcan Demirel, Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı,Ank.,2006.
- Birsen Doğan, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İst., 2008.
- MEB İlköğretim Türkçe Dersi ( 6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ank., 2006.
- Tülay Üstündağ, Yaratıcı Drama, Ank.,2006.
- Birol Vural, Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zekâ, Ank., 2006.
- Alemdar Yalçın, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ank., 2006.
- Sedat Sever, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ank., 2004.
- Murat Özbay, Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Ank., 2009; Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Ank., 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap, araştırma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse ön hazırlık, derse katılım, derse devam, sunum ve sınavlar kapsamında değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.44444444444444
ÖK.52222222222222