DERS ADI

: Cebir Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 3002 Cebir Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni adaylarına cebir ile ilgili kavramların öğrenimini ve öğretimini kazandırmak, matematik derslerini etkili bir şekilde yürütebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cebir konularının öğretiminin nasıl yapılacağını bilir.
2   Cebir konularına ilişkin öğrenci hatalarını, kavram yanılgılarını ve zorluklarını ve bunları giderme yollarını bilir.
3   Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimini, günlük yaşam örneklerini öğretimde kullanır ve bu kavramları diğer derslerle ilişkilendirir.
4   Cebir öğretiminde uygun strateji ve materyalleri kullanır.
5   Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesini anlayabilir ve yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi
3 Cebir öncesi dönem, tarihsel gelişimi ve aritmetik-cebir ilişkisi
4 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında cebir
5 Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış
6 Cebir öğretimine ilişkin uygun strateji, yöntem ve teknikler
7 Cebir öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler ve materyaller
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları
10 Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları
11 Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimi
12 Cebir kavramlarına ilişkin günlük yaşam örnekleri ve diğer derslerle ilişkisi
13 Öğretmen adaylarının cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretimine ilişkin hazırladıkları planları sunmaları ve tartışma
14 Öğretmen adaylarının cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretimine ilişkin hazırladıkları planları sunmaları ve tartışma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (Ortaokul). Ankara.
Baki, A. (2018). Matematiği Öğretme Bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
Cebir öğretimine ilişkin ilgili kaynaklar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Grup Çalışmaları, Örnek Olay İnceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve yarı yıl sonu sınavı dersin öğrenme çıktıları kapsamında haftalık ders içeriğine göre belirlenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr
Cahit Arf Binası, 324
12372

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 09:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154452
ÖK.2442
ÖK.35552
ÖK.45532
ÖK.5552