DERS ADI

: Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 2001 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere matematik öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Matematik öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
3   Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
4   İlköğretim matematik dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
5   Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiğin doğası
2 Matematiksel düşünmenin doğası
3 Matematik öğrenmenin anlamı
4 Matematik öğretmenin anlamı
5 Matematik öğretiminin amacı
6 Matematik öğretiminin temel ilkeleri
7 Matematik öğretiminin tarihçesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
10 Matematik öğretiminde temel beceriler
11 Sınıf-içi uygulama örnekleri
12 Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
13 Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri;
14 Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). Elementary and middle school mathematics. Pearson.
Baki, A. (2014). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi: matematik felsefesi, matematik tarihi, özel öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme. Harf Yayınları.
Altun, M. (2004). Matematik öğretimi (3. Baskı). Bursa: Erkan Matbaacılık.
Sobel, M. A., & Maletsky, E. M. (1975). Teaching mathematics: A sourcebook of aids, activities, and strategies. Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Soru-Cevap, Buluş yoluyla öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Arasınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr
Cahit Arf Binası
12289

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:30-11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 3 4 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555225
ÖK.2355555555535
ÖK.355555534534
ÖK.435355523
ÖK.555523