DERS ADI

: Tümleşik Dil Becerilerinin Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 5010 Tümleşik Dil Becerilerinin Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YEŞİM BEKTAŞ ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders tümleşik dil becerilerinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma, gramer ve sözcük bilgisi) çeşitli yaklaşım ve yöntemler vasıtası ile öğretilmesini hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konu alanına hakimiyet ve etkin öğretim yöntemlerine yatkınlık
2   Yetişkin sınıflarında İngilizce öğretiminde çeşitli beceriler geliştirilmesini sağlamak
3   Öğrencilerin öğrendiklerini gerçek öğretim koşullarında uygulama yeteneklerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Derse Giriş
2 2.Göreve dayalı dil öğretimi yöntemi ile dil becerilerinin birleştirilmesi
3 3. Göreve dayalı dil öğretimi yöntemi ile dil becerilerinin birleştirilmesi
4 4. İçerik olarak edebiyat
5 5. Temaya dayalı öğretim yöntemi ile dil becerilerinin birleştirilmesi
6 6. Okuma ve yazma becerilerinin birleştirilmesi
7 7. Ara Sınav
8 8. Okuma ve yazma becerilerinin birleştirilmesi
9 9. Yazma becerisi ile dil bilgisi öğretiminin birleştirilmesi
10 10. Drama yöntemi ile dil becerilerinin birleştirilmesi
11 11. Dijital teknolojiler kullanılarak dil becerilerinin birleştirilmesi
12 12. Web araçları kullanılarak dil becerilerinin birleştirilmesi
13 13.Örnek ders
14 14. Örnek ders
15 15. Örnek ders

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Celce-Murcia, M. (2001). Teaching English as a second/foreign language. New York: Heinle and Heinle.
Hirvela, A.R. (2013). Connecting Reading & Writing in Second Language Writing Instruction. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Gürsoy, E. & Arikan, A. (2012). Teaching English to young learners: An activity-based guide for prospective teachers. Ankara: Eğiten Kitap.
Çelik, S. (2014). Approaches and principles in English as a foreign language (EFL) education. Ankara: Eğiten.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, soru-cevap, ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.cetinkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00- 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 2 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1444444444
ÖK.2444444444
ÖK.3444444444