DERS ADI

: Dünya İngilizceleri ve Kültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 5004 Dünya İngilizceleri ve Kültür SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YEŞİM BEKTAŞ ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

İngiliz dilinin dünyadaki konumu, kullanımı, dünya dili olarak öğretilmesi ve kültür dil ilişkisi konularında öğrencileri bilgilendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngilizcenin dünya üzerindeki farklı kullanımlarını açıklayabilir.
2   Uluslaraarası dil olarak İngilizce öğretim tekniklerini analatabilir
3   Kültür ve dil arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir.
4   Tv programlarını ve filmleri dil ve kültür açısındaninceleyebilir
5   Edebi eserleri dil ve kültür açısından değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası dil olarak İngilizce
2 İkinci dil olarak ve anadil olarak İngilizce konuşanlar
3 İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları
4 Uluslararası dil olarak İngilizcenin standartları
5 Uluslararası dil olarak İngilizcenin öğretilmesi
6 Uluslararası dil olarak İngilizcenin öğretilmesi
7 Uluslararası dil olarak İngilizce ve Öğretmen eğitimi
8 Genel Tekrar, Ara Sınav
9 Dil ve kültür
10 Kültürün dil öğretimindeki yeri
11 Kültür ve uluslararası dil olarak İngilizce
12 İngilizce ders kitaplarının dil ve kültür açısından incelenmesi
13 İngilizce filmlerin dil ve kültür açısından incelenmesi
14 İngilizce Tv programları ve reklamların dil ve kültür açısından incelenmesi
15 İngilizce kısa öykülerin dil ve kültür açısından incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Crystal, D. (1997). English as a Global Language. Cambridge: Cambridge University Press
McKay, L. ( 2002). Teaching English as an International Language.Oxford: Oxford University Press
Lustig, M. W. & Koester, J. (Intercultural Competence, Lustig, M., & Koester, J. (2006). Intercultural Competence: Interpersonal Communication across Cultures (5th ed). Boston, MA: Pearson and AB

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-cevap, Grup çalışması, Tartışma, Flm-TV programı-Edebi Eser-Ders kitabı analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci
1.İngilizcenin dünya üzerindeki farklı kullanımlarını açıklayabiliyor
2. Uluslaraarası dil olarak İngilizce öğretim tekniklerini anlatabilir
3. Kültür ve dil arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir
4. Tv programlarını ve filmleri dil ve kültür açısındaninceleyebilir
5. Edebi eserleri dil ve kültür açısından değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam mecburiyeti vardır.
Grup çalışmalarına katılım gereklidir.
Sınıfiçi tartışmalara aktif katılım beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.cetinkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12- 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555