DERS ADI

: Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3105 Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitimde öğrenme yaklaşımları hakkında öğretmen adaylarına bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmenin ne olduğunu bilme.
2   Öğrenmeye etki eden faktörleri bilme.
3   Öğrenmeyi açıklayan davranışçı kuramları bilme
4   Öğrenmeyi açıklayan bilişsel kuramları bilme
5   Öğrenme stratejilerini açıklayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenmede Temel Kavramlar
2 Erken çocuklukta öğrenme
3 Öğrenmede Davranışçı Kuramlar
4 Edimsel koşullanma
5 Gestalt Kuramı
6 Alan Kuramı
7 Ara sınav
8 Sosyo Kültürel Kuramlar
9 Deneyimsel Öğrenme Kuramı
10 Ekolojik Kuram
11 Sosyo Kültürel Kuramlar
12 Çoklu Zeka Kuramı
13 Nörofizyolojik Kuramlar
14 Sağlıklı öğrenme ortamları
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Weinstein, C. E., & Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd ed., pp. 315 327). New York: Macmillan
Schunk, D.H.(2016)Learning Theories: An Educational Perspective, Pearson Press.
Wellman, H. M. (1990). The child s theory of mind (1990). Cambridge, MA: MIT Press.
Weiner, B., Frieze, I. H., Kukla, A., Reed, L., Rest, S., & Rosenbaum, R. M. (1971). Perceiving the causes of success and failure. Morristown, NJ: General Learning Press.
Trevarthen, C. (1998). Brain development. In R. L. Gregory (Ed.), The Oxford companion to the mind ,Oxford, England: Oxford University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikçi, aktif öğrenme, vaka çalışması, sunum, tartışma tek tek veya eş zamanlı olarak kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %40 Final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar.
Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12535431111
ÖK.22535431111
ÖK.32535431111
ÖK.42535431111
ÖK.52535431111