DERS ADI

: Çocuk Ruh Sağlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3104 Çocuk Ruh Sağlığı ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına çocuk ruh sağlığına etki eden faktörler ve sık karşılaşılan ruhsal sorunlar hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı kavramını bilme
2   Ruh sağlığını etkileyen faktörleri bilme
3   Çocukluk çağında sık karşılaşılan ruhsal sorunları hakkında bilgi sahibi olma.
4   Çocukluk çağında karşılaşılabicek ruhsal sorunlara etki edebilecek faktörleri bilme.
5   Çocukluk çağda karşılaşılabilecek ruhsal sorunları önleme yolları hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh sağlığını etliyen faktörler
2 Erken çocukluk dönemi ruh sağlığının yetişkinlik dönemlerine etkisi
3 Erken çocukluk dönemlerinde sık karşılaşılan ruhsal sorunlar
4 Erken dönemlerde çocuğun ruhsal gelişimine etki eden çevresel faktörler
5 İlköğretim çağı çocuklarda karşılaşılabilecek sorunlar, nedenleri ve önleme yolları
6 İlköğretim çağı ruhsal gelişime etki edebilecek faktörler
7 Ara sınav
8 Ergenlikte ruhsal gelişime etki eden faktörler
9 Ergenlikte sık karşılaşılan ruhsal sorunlar, nedenleri ve önleme yolları
10 Eğitimde etkili disiplin
11 Erken çocuklukta ruhsal sorunlar ile ilgili vaka sunumları
12 İlkokul döneminde karşılaşılan ruhsal sorunlara ilişkin vaka sunumları
13 Ergenlik döneminde karşılaşılan ruhsal sorunlara ilişkin vaka örnekleri
14 Öğrencilerin ruhsal sağlığı için olumlu öğretmen davranışları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Atkinson,M.,Hornby, G. (2002). Mental Health Handbook for Schools, Taylor Francis e-Library, ISBN:0-415-20829-7.
2-Semerci, B., Gökçe,s., Tufan, A.(2022). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Klinik El Kitabı.Bayt Lmt, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunu tartışma, problem çözme, vaka örnekleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %40, final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar.
Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1543431
ÖK.2543431
ÖK.3543431
ÖK.4543431
ÖK.51111111111111111