DERS ADI

: Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 2001 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğasını; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamını; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini; matematik öğretiminin tarihçesini; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını; matematik öğretiminde temel becerileri; sınıf-içi uygulama örneklerini; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları; etkili bir matematik öğretiminin bileşenlerini ve matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açısından öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1. Matematik öğrenme ve öğretmenin anlamını
2   ÖÇ2. Matematik öğretmenin tarihçesini, amacını ve ilkelerini
3   ÖÇ3. Matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını ve temel becerileri
4   ÖÇ4. Matematik öğrenimindeki güncel yaklaşımları ve sorunları
5   ÖÇ5. Matematik öğretiminin sosyal, kültürel ve ekonomik olarak önemi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası
2 Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
3 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
4 Matematik öğretiminin tarihçesi
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
6 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
7 Matematik öğretiminde temel becerileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sınıf-içi uygulama örnekleri
10 Sınıf-içi uygulama örnekleri
11 Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
12 Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
13 Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri
14 Matematik öğretiminin sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açısından incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
2. Baki, A. (2018). Matematiği Öğretme Bilgisi. Pegem Akademi Yayıncılık.
3. Elçi, A., Bukova Güzel, E., Ev Çimen, E, Cantürk Günhan, B. (2016). Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
4. Ünlü, M. (2021). Uygulama örnekleriyle matematik eğitiminde yeni yaklaşımlar. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-yanıt, Gözlem, Grup çalışmaları, Örnek olay inceleme, Araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melike.koyunkaya@deu.edu.tr
Buca Eğitim Fakültesi, Cahit Arf Binası, Oda No: 325
0 232 3012387

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma
10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15555555532235555
ÖK.25555555532235555
ÖK.35555555532235555
ÖK.45555555532235555
ÖK.55555555532235555