DERS ADI

: Kimya Ders Kitabı İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5006 Kimya Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, ortaöğretim kimya ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu incelemek, ders kitabında olması gereken özellikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olmak ve ders kitaplarının kimya öğretimindeki işlevselliğini farklı açılardan analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili bir kimya öğretiminde ders kitabının önemini kavrayabilme
2   Ders kitaplarında olması gereken özellikleri kavrayabilme
3   Ders kitaplarının içeriklerini ortaöğretim programına uygunluğu açısından inceleyebilme
4   Mevcut ders kitaplarının anlamlı öğrenmeye katkısını fark edebilme
5   Ders kitaplarının kimya öğretimindeki işlevselliğini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri
2 Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri
3 Ders kitabında olması gereken standartlar
4 Ders kitabında olması gereken standartlar
5 9. ve 10. sınıf ortaöğretim kimya ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu
6 11. ve 12. sınıf ortaöğretim kimya ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu
7 9. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının içerik, 23 dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik açılarından incelenmesi
8 Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 10. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının içerik, 23 dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik açılarından incelenmesi
10 11. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının içerik, 23 dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik açılarından incelenmesi
11 12. sınıf ortaöğretim kimya ders kitabının içerik, 23 dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik açılarından incelenmesi
12 9. ve 10. sınıf ortaöğretim kimya ders kitaplarının anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi
13 11. ve 12. sınıf ortaöğretim kimya ders kitaplarının anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi
14 Ders kitaplarına ilişkin araştırma sunumlarının, ödevlerin teslimi ve dersin genel değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Küçükahmet, L. (2011). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Yardımcı kaynaklar:

1. Güntut, M., Güneş, P. ve Çetin, S. (2017). Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı-9. Sınıf. Ankara: MEB Yayınları
2. Yıldız, M. ve Sümer, A.U. (2017). Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı-10. Sınıf. Ankara: Tutku Yayıncılık
3. Bilenler, A.K. (2017). Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı-11. Sınıf. Ankara: ADA Matbaacılık
4. Yıldız, M. (2017).Ortaöğretim Kimya Ders Kitabı- 12. sınıf. Ankara: Nova Yayıncılık.
5. Hayta, N. (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım,
6. Yiğit, B. ve E. Ceyhan (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
7. Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11,12. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, sunum, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav ve Yarıyıl Sonu Sınavlarındaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin % 70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin % 70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içerisinde ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.145455
ÖK.2454435
ÖK.3455545
ÖK.445445
ÖK.545545