DERS ADI

: Üregenital - Endokrin

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UGE 2155 Üregenital - Endokrin ZORUNLU 7 3 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLKAY AKSU

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, üriner sistem, kadın ve erkek genital sistemleri ve bu sistemler ile ilgili endokrin organların normal yapı ve işlevlerinin kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endokrin organların anatomik yapılarını, histoloji, embriyolojisini tanımlayabilmeli
2   Böbrek, mesane ve üreterlerin anatomik yapısını, histoloji, embriyolojisini tanımlayabilmeli
3   Erkek ve kadın genital organların anatomik yapısını, histoloji, embriyolojisini söyleyebilmeli
4   Endokrin organların fizyolojik fonksiyonlarını, Hormonların genel etki mekanizmalarını söyleyebilmeli
5   Böbrek fizyolojik işlevlerini tanımlayabilmeli
6   Gebeliğin, laktasyonun, menopozun oluşum mekanizmalarını tanımlayabilmeli
7   Erkek üreme sistemi işlevlerini söyleyebilmeli
8   Endokrin sistem işlev bozuklukları ile ilgili bazı klinik bulguları sayabilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endokrin sistem, hormonların genel özellikleri
2 Kadın genital sistem, gebelik ve doğum
3 Erkek genital sistem, Üriner sistem I
4 Üriner sistem II
5 Küçük grup çalışmaları
6 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Netter Temel Histoloji - W.K. Ovalle, P.C.Nahirney, S. Müftüoğlu, F.Kaymaz, P.Atilla (çev.ed), 2009.
2-Temel Histoloji - L.C.Junqueira, J.Carneiro, Y.Aytekin, S.Solakoğlu (çev.ed), 2006.
3-Gray's Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Practice, Standring S (ed). Churchill Livingstone Elsevier 2008, Arıncı K, Elhan A. Anatomit, Güneş Kitabevi, 2001,
4-Marks' Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach, Smith C, Marks A, Lieberman M. (eds.), Wolters Kluwer Company, 2005
5-Lippincott Biyokimya, Ulukaya E (çev.ed), 2007.
6-İnsan Fizyolojisi. Widmaier EP, Raff H, Strang KT. Vander (çev.ed) Demirgören S. 2010.
7-Tıbbi Fizyoloji. Guyton AC, Hall JE. Çavuşoğlu H, Çağlayan Yeğen B. (çev.ed), 2007.
8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Lodish, Geçkil H, Özmen M., Yeşilada Ö. (çev.ed), 2008.
9-Hücre: Moleküler Yaklaşım, Cooper , Sakızlı M., Atabey N. (çev.ed), 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumları
Laboratuvar uygulamaları (Anatomi, Histoloji, Biyokimya)
Kliniğe giriş sunumları
Mesleksel Beceriler uygulamaları
PDÖ oturumları
Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖBD, kuramsal ve uygulama sınavından oluşur. Değerlendirmenin kuramsal % 76'sını, uygulama % 24'ünü oluşturur.

HBD değerlendirmeleri yeterliliğe dayalı olarak yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Serap CİLAKER MICILI
HİSTOLOJİ-EMBRİYOLOJİ A.D.
Tel: 4124567

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 12:30-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 70 1 70
Uygulama 16 2 32
PDÖ Oturumu 6 3 18
Blok sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 11 55
Blok sonu sınavı 1 3 3
Uygulama sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.1522
ÖK.2522
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.5522
ÖK.6522
ÖK.7522
ÖK.8555