DERS ADI

: Para-Banka

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0025 Para-Banka SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BAŞAK KARPUZ

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Kimya
Biyoloji
İstatistik (İ.Ö)
Bilgisayar Bilimleri
Matematik (İ.Ö)
İstatistik
Kimya (İ.Ö)
Fizik
Matematik
Fen Fakültesi

Dersin Amacı

Öğrencilerin paranın ekonomideki yeri ve önemini anlamalarını sağlamak, finansal piyasalar yanında özellikle bankacılık hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Paranın tarihsel gelişim sürecini, özelliklerini ve fonksiyonlarını öğrenir.
2   Finansal piyasaları ve özellikle bankacılık sektörünün ekonomideki önemini anlar.
3   Bankacılık sektörü ile ilgi kavramları tanımlar ve açıklar.
4   Bankacılık sektörü üzerinde etkisi olan finansal krizleri ayırt edici yönleriyle tartışır.
5   Ulusal ekonominin ana sorunlarını değerlendirir.
6   Merkez bankası tarafından kullanılabilen para politikası araçlarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Finansal Sistem ve Türk Bankacılık Sistemi
2 Paranın Tanımı, Tarihsel Gelişim Süreci, Özellikleri
3 Türk Bankacılık Sistemi nin Güncel İstatistikleri
4 Bankacılığın Sınıflandırılması ve Merkez Bankacılığı
5 Merkez Bankasının Kullandığı Para Politikası Araçları
6 TCMB Kanunu ve Bankacılık Kanunu
7 Kredi Kartlarının Bankacılık Sektörü ve Ekonomideki Rolü
8 Arasınav
9 Türk Bankacılık Sisteminin Sorunları, Finansal Kırılganlık ve Kriz
10 Finansal Krizlerin Nedenleri, Etkileri ve Önlemeye Yönelik Politikalar
11 Banka birleşme ve devirleri
12 Ticari Bankaların Fon Kaynakları ve Kullanımları
13 Türk Bankacılık Sektöründe Yabancı Bankalar
14 Katılım Bankacılığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Mehmet Günal, Para Banka ve Finansal Sistem, Nobel Yayın Dağıtım, 2011.

Yardımcı kaynaklar:
Ali Sait YÜKSEL, Aslı YÜKSEL ve Ülkü YÜKSEL, Banka Yönetimi El Kitabı, Alfa Yayınları, İstanbul, 2002.
Mehmet TAKAN, Bankacılık, Teori, Uygulama ve Yönetim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.
Muhammet AKDİŞ, Global Finansal Sistem, Finansal Krizler ve Türkiye, Yayın No:983, İşletme-Ekonomi Dizisi:108, Beta Yayınları, İstanbul, Haziran 2000.
Tezer ÖÇAL ve Ömer Faruk ÇOLAK, Finansal Sistem ve Bankalar, Nobel Yayın Dağıtım, Yayın No:131, Ankara, 1999.
İlker PARASIZ, Para Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitabevi, 6.baskı, Bursa, Ekim 1997.
Ali İhsan KARACAN, Bankacılık ve Kriz, Finans Dünyası Yayınları No:1, Tütünbank, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru cevap yoluyla geri bildirim alma ve yorum gücünü geliştirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS OD * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınavın %40 ı ve Yarıyıl Sonu Sınavının %60 ı hesaplanarak başarı notu belirlenecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

basak.karpuz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.4
ÖK.52
ÖK.62