DERS ADI

: Beslenme ve Sağlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere doğal ve sağlıklı beslenmenin önemini, obeziteyle mücadeleyi, büyüme ve sağlıklı gelişme için yapılması gerekenleri, bağımlılıkla mücadeleyi ve ilkyardımla ilgili temel kavramları kazandırabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlıklı beslenme ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilme
2   Obezite ve beslenme ilişkisini açıklayabilme
3   Bağımlılık konusunda duyarlılık kazandırabilme
4   Trafikte dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi sahibi olabilme
5   İlkyardımın önemini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Sağlıklı beslenme ile ilgili temel kavramlar
3 Obezite sorunu
4 Vücudumuza gerekli olan gıdalar
5 Gıdalar ve gıdalarda kullanılan katkı maddeleri
6 Büyüme ve gelişmede sporun önemi
7 Sağlıklı cinsel gelişim
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Bağımlılık ve türleri
10 Bağımlılıkla mücadele etme yolları
11 Trafik kuralları
12 Trafikte ilkyardım
13 Afetler ve ilkyardım
14 Öğretmenler için temel ilkyardım bilgileri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Somyürek,İ . (1998) Adım adım ilkyardım ve kurtarma, Palme yayıncılık.
Boynukara,Z. ve Atlı, M. (2007). Sağlık ve trafik, Pegem A yayıncılık.
Fincancıoğlu,N ve Bulut,A.(2003). Öğretmen ve öğretmen adayları için Cinsel sağlık eğitimi. (ed). Ceren yayıncılık.
Eker,H. H ve Bayır,A. G. (2015). Sağlıklı beslenme, Bezmialem yayıncılık.
İnternet kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 2 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5